Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Min xbox är död!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Hemma
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Unhappy Min xbox är död!

    Blinkar bara rött och grönt vid start av xboxen.. sen dör den med ett "gnäll .. sen startar den om och gör samma sak .. Vad ska jag göra ..

    Xboxen är bios moddad hos er på psxcare ..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Måste vara en tidigt moddad box där vi lött på TSOP/firmwarechipet. Den måste lödas om, dålig kontakt på något ben.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Hemma
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Ok - då ska jag skicka upp den till er då ... Jag har öppnat boxen för att ta ut en skiva som satt i dvdn .. Hur mycket kostar det "ungefär" om ni ska fixa den.. För nu har jag väl blåst garantin? - Har inte gjort nåt annat än att ta ut skivan från dvdn ...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Mista Spliff:
    <strong>Ok - då ska jag skicka upp den till er då ... Jag har öppnat boxen för att ta ut en skiva som satt i dvdn .. Hur mycket kostar det "ungefär" om ni ska fixa den.. För nu har jag väl blåst garantin? - Har inte gjort nåt annat än att ta ut skivan från dvdn ...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du har blåst garantin, men ser vi inte några tecken på att problemet beror på att du varit inne i den så fixar vi det utan kostnad eftersom problemet med största sannolikhet beror på att vi inte lött tillbaka flashchippet helt perfekt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    På tal om grönt, min x-box sa "brak" eller hur man ska beskriva det. Hade just satt in ett originalspel i den och då kom det förunderliga ljudet, sen när spelet vanligtvis börjar "spelas up" och det kommer up med vilka som gjort spelet etc. blev allt bara grönt. Provade att starta om min 360 och prövade även med andra spel, riktiga så vä som brända spel, men samma resultat. Har bara haft den i ett halvår och nu kom det problemet som förövrigt var det första jag stött på.

    Vad ska jag ta mig till?

Liknande diskussioner

  1. Min xbox är helt död!!!!!!
    By Mikeey in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 09:51
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •