Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...

    Har en xbox enligt signatur. Den har funkat fin fint men har nu plötsligt börjat låsa sig ofta när jag använder IGR, det blir bara svart (inte bara i japanska spel, och har valt no på tre ställen i evo-x).
    Dessutom händer det ofta när jag startat xboxen och försöker ladda ett spel från hårddisken att den låser sig vid evo-x loggan. Dessutom händer det att dashboarden inte laddas när jag startar boxen, blir bara en svart bild. Alla dessa problem fixar jag genom vanlig omstart.Har noterad att klockan "nollställs" efter något av dessa problem, dvs 1/1 2000 kl1300 blir den inställd på.Och den låser sig aldrig mitt i ett spel. Så lite konfunderande men kanske inte hela världen. Tacksam för lösningar på problemen... skumt är det iafall. (har provat dra ur nätverkskabeln, löser inte problemet.)

    <small>[ 28 May 2003, 18:45: Meddelandet redigerat av: donmeta ]</small>
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Linköping
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag har precis samma problem!!!

    Skitskumt, har försökt med typ allt.

    Kom igen Hansi, du har väl en lösning. Eller?

    <small>[ 28 May 2003, 20:22: Meddelandet redigerat av: Chatte ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Samma här med IGR, vissa spel eller apps blir det bara svart.
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    göteborg
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    byt bios!

    hade samma problem, har bytt till det nyaste xecuterbioset funkar utmärkt!
    Bättre en apa i munnen än en i trädet

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tackar, ska prova flasha in det senaste bios. Har dock lyckats lösa det mesta nu på ett lite oväntat sätt. Har i settings i evo-x ställt in clock så att den hittar min dator, och har nu alltid i nätverkskabeln. Nu har jag i princip inga problem längre (inte med boxen iafall
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ja...ha... problemen kom tebaks idag... får väl ta och flasha lådan snart och se om det löser problemet, ska köpa rn rgb-kabel tillsvidare och se om det löser delar av problemen (svart bild vid uppstart,har börjat misstänka att min nuvarande är glapp eller nått...)
    dock funkar tid/datum nu iafall, hehe, alltid nått. Vilket är de senaste bioset ??
    Last edited by donmeta; 2003-06-14 at 23:27.
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    139
    Respekt
    22
    Nyaste bioset är 4976.02

  8. #8
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    andas genom näsan...

    Vad kul, tog bort flash-protect jumpern igår kväll för att kunna flasha boxen. Såg att ground-kabeln inte var helt åtskruvad, så jag fixade det. Efter att ha slängt ihop lådan skulle jag testa och se om det var grounden som varit problem hela tiden, men då visade det sig att jag nu bara får 3x röd/grön vid uppstart. Härligt! Nåväl, har lämnat iväg lådan till en som kan kolla lödningarna inkl. d0... så man får väl vänta och se om det går att fixa. Flash skyddet är iafall borta nu, ett litet steg för....
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0
    Originally posted by Pontius
    Nyaste bioset är 4976.02
    4977 har kommit ut för några dagar sedan

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: andas genom näsan...

    Originally posted by donmeta
    Vad kul, tog bort flash-protect jumpern igår kväll för att kunna flasha boxen. Såg att ground-kabeln inte var helt åtskruvad, så jag fixade det. Efter att ha slängt ihop lådan skulle jag testa och se om det var grounden som varit problem hela tiden, men då visade det sig att jag nu bara får 3x röd/grön vid uppstart. Härligt! Nåväl, har lämnat iväg lådan till en som kan kolla lödningarna inkl. d0... så man får väl vänta och se om det går att fixa. Flash skyddet är iafall borta nu, ett litet steg för....
    Du ryckte inte fel jumper då, och bytte till ett BIOS som inte passar din xbox...

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Nja, tanken slog mig igår kväll, speciellt då den andra jumpern som sitter längst ut är "biosbankväljare". Men är 99,9% säker på att jag tog rätt. Och flasha han jag aldrig göra, tyvärr. Men på måndag kväll kommer lödningarna att bli kontrollerade, så då får jag se om det blir nått liv i den. Hoppas det är problemet, annars får jag väl rama in boxen och hänga upp den på väggen eller nått Jaja, hårddisken lär ju passa fint i min pc, den är som tur är olåst. Och ni på PSX-care har ju alltid nya xboxar på lager ifall ifall det skulle visa sig att min är toast
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  12. #12
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    det finns hopp...

    Efter att ha kollat alla punkter (tom provat använda alt. d0) kunde man konstatera att det fortfarande inte funkade. Provade sätta tebaks jumpern för flash-protect oxå men ingen ljusning. Men tar man bort modchipet så startar den som den ska, och klagar över att hårddisken är olåst. Imorgon blir det till att stoppa i den låsta orginaldisken och kolla om allt blir som det ska då, minus modchipet förstås. Så det lutar åt att modchipet dött helt enkelt. Blir billigare att köpa ett nytt sådant en att köpa en helt ny box dock så lite gladare är jag... om det nu funkar imorgon dvs... ska klaga lite åt team executer och fråga om de bara ska hålla 6 månader
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    nu är den frisk igen :)

    Jaha, efter att ha kollat allt igen upptäckte han som kollade min box att en av kablarna inte riktigt fick kontakt eller nått (grounden eller d0). Han fixade det och tro det eller ej nu funkar den perfekt. Nu återstår timmars provkörande för att se om slumpmässiga låsningarna har upphört oxå.. hoppas på det, annars kan jag ju flasha nu iafall
    xbox v1.0
    xcecuter v2 lite
    evo-x 3285
    80Gb Samsung 5400rpm

  14. #14
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Vad är IGR som alla snackar om?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    IGR= In Game Reset du Håller inne left trigger, right trigger, back, start, då resetas boxen till evolutionX dashen.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •