Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Sökes låst xbox orginal hdd

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Pege SVARA!! Har du eller har du inte ett program som kan låsa upp en xbox hdd utan lösenord eller original xbox?

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nej, det har han inte. Pege brukar missförstå och missförstås ibland, något vi vant oss vid i forumet vid det här laget.

    Skriv på svarta tavlan, Pege:

    Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd. Jag har INTE något program som kan låsa upp en hårddisk vars lösenord är dolt i moderkortet på en xbox som blivit sönderlödd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    hahaha...

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Svar JA det har VI hur svårt skulle det vara att göra det, OM det går med Config Magic, FINNS motsvarande DOS program som låser upp HD där du sedan kan sätta in dina MASTER passwords OM du vill el bara låsa upp disken helt. Att låsa/låsa upp HD är inget nytt fenomen inom data världen sök på nätet för mer info....

    <small>[ 09 April 2003, 09:39: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Men herregud fattar du inte att configmagic måste använda sig av den befintliga xboxen som HD,n låstes i föra att kunna låsa upp den.

    Configmagic kan inte trolla och låsa upp en HD från en annan xbox.

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Svar JA det har VI hur svårt skulle det vara att göra det, OM det går med Config Magic, FINNS motsvarande DOS program som låser upp HD där du sedan kan sätta in dina MASTER passwords OM du vill el bara låsa upp disken helt. Att låsa/låsa upp HD är inget nytt fenomen inom data världen sök på nätet för mer info....</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Config Magic kan inte låsa upp någon hårddisk utan att känna till lösenordet till disken. Config Magic kollar i xboxens eprom vilket lösenord hårddisken har. Sedan används detta lösenord för att låsa upp hårddisken. Om man låser hårddisken med Config Magic används ett specifikt lösenord, vilket gör att den enkelt kan låsas upp även om just xboxen hårddisken blev låst i råkar gå sönder.

    Om du har något fritt tillgängligt DOS program som kan krakka lösenordet till en låst hårddisk så skriv gärna en länk. Jag har sökt efter detta tidigare men inte lyckats hitta något som gått att ladda hem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Hansi stäng av honom från forumet. Det är en sak att skämta men då skriver man efter en kort tid ett inlägg om att det var ett skämt. Men denna kille driver på detta bara.

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Kanske det du har pege som sagt configmagic använder ett specifikt lösen när den låser "TEAMASSEMBLY" ditt dosprogram kanske kan låsa upp diskar som är låsta med configmagic och man inte har ändrat på detta lösenord...dock är detta inget "crack".

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    En HD kan låsas upp med ett program du laddar in på en diskett sen startar du om dator i DOS låser upp den eller sätter in eget password. ANG HDUNLOCK ja där måste du ha ett lösenord fr boxen för att öppna den. HUR Confic Magic gör vet jag inte eftersom jag låste upp min med HDUNLOCK & lösenord, jag frågade här på forumet & det sas att den låser upp utan lösenord, men jag misstänkte att den tog det fr ngn stans men man slapp att skriva in det. MEN med denna disk har inget namn du skriver bara in hdpwd.exe så kommer du till en meny på 11 alternativ. Du kan även sätta in dina egna lösen ord i olika steg. Sen om du kan använda den i XBOX igen vet jag inget om, men låsa upp den för att användas i en PC ska GÅ. DET ÄR INTE SPECIELLT FÖR XBOX UTAN FÖR HDar TILL PC !! PS har inte provat på en XBOX disk men det funkar på dom diskarna som vi får in som har password på, så jag FÖRMODAR jag VET inte OM det funkar. Har ingen att testa på alla jag känner har låst upp antingen med HDUNLOCK el Config Magic. Men att öppna HDar med lösenord generellt funkar med denna diskett.

    <small>[ 09 April 2003, 11:01: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Kojak:
    <strong>Hansi stäng av honom från forumet. Det är en sak att skämta men då skriver man efter en kort tid ett inlägg om att det var ett skämt. Men denna kille driver på detta bara.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det finns absolut ingen anledning alls att stänga av pege63. Han står för sina åsikter och håller sin stil, vilket alla andra kan tycka vad dom vill om. Men han bryter inte på något sätt mot forumets regler.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>En HD kan låsas upp med ett program du laddar in på en diskett sen startar du om dator i DOS låser upp den eller sätter in eget password. ANG HDUNLOCK ja där måste du ha ett lösenord fr boxen för att öppna den. HUR Confic Magic gör vet jag inte eftersom jag låste upp min med HDUNLOCK & lösenord, jag frågade här på forumet & det sas att den låser upp utan lösenord, men jag misstänkte att den tog det fr ngn stans men man slapp att skriva in det. MEN med denna disk har inget namn du skriver bara in hdpwd.exe så kommer du till en meny på 11 alternativ. Du kan även sätta in dina egna lösen ord i olika steg. Sen om du kan använda den i XBOX igen vet jag inget om, men låsa upp den för att användas i en PC ska GÅ. DET ÄR INTE SPECIELLT FÖR XBOX UTAN FÖR HDar TILL PC !! PS har inte provat på en XBOX disk men det funkar på dom diskarna som vi får in som har password på, så jag FÖRMODAR jag VET inte OM det funkar. Har ingen att testa på alla jag känner har låst upp antingen med HDUNLOCK el Config Magic. Men att öppna HDar med lösenord generellt funkar med denna diskett.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Maila gärna innehållet på den där disketten till mig så skall jag testa. psxcare@netcare.se
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    har mailat dig ngt liknande precis som Ni inte lämnar ut era SD dom är för just er eller hur, sen att ni har ngn läcka i förtaget är ngt annat. Skulle just min diskett komma ut skulle det stå mig dyrt. Det jag mailade dig vet inte vad det är men det skall låas upp/låsa hd fick det av en anna tekniker som han fann på nätet & ja jag är VÄLDIGT envis av min NÄR jag har rätt om ngt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Jag har sagt hela tiden att om man ska låsa upp en hd i xboxen så måste ma använda sig av configmagic... Måste oxo låsa upp is amma xbox eller me samma eeprom som den är låst i...

    Folkt tror att man kan låsa upp varandras disakr me config magic... NOOBBSSSSSSS

    Ps. OM eran xbox har pajjat och ni står där med en låst 80gb skicka tillbaks den och hoppas på en ny. Det är det ända som går att göra.

    Jag skickade in min till netonnet och som skickade den till nåt stelle o de hitta inte felet. (Lockad)
    Min xbox pajjade inte det var ja som använde mig av DOS programet som lock program o lockade fel...

    Det säkraste är att använda Config MAgic som också lockar ett Master PAssword som är: Team Assimbel lr nåt sånt...

    Så om man låst sin hårddisk i config magic och xboxen pajjar så kan man locka upp den med master password... Bra va...

    <small>[ 09 April 2003, 21:52: Meddelandet redigerat av: -=TB=- ]</small>

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Båda ja och nej man kan ju låsa upp varandras diskar om man använt config magic för att låsa dessa då master password är detsamma....

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Var är ditt program pege?? Har du mailat det till hansi?? SVARA!!!

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Var är ditt program pege?? Har du mailat det till hansi?? SVARA!!!

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Ska hjälpa en kille att få upp en 2,5 hdd IBM Travelstar. Den är lösenordsskyddad. Har testat att koppla den med en 2,5-&gt;3,5 Adapter till en stationär dator, den dyker upp i enhetshanteraren och allt men jag kan inte partitionera eller formatera disken med något program, när jag kör IBM:s egna diskverktyg kan jag inte göra någonting och programmet säger att disken är lösenordsskyddad. Finns det något verktyg som kan nollställa disken så att man kan använda den. Han köpte den från någon dataskrotfirma så informationen på disken är oviktig för honom. Har sett företag som fixar upp sånna diskar för 85 dollar men det är liksom mera en sådan disk skulle kosta ny här i sverige
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    23

    Post

    hmm testa med en lågnivå formatering

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Låst hdd?
    By deisan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 16:49
  4. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •