Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 48

Diskussion: Sökes låst xbox orginal hdd

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post Sökes låst xbox orginal hdd

    Nån som har en låst original hdd?? Behöver en så jag kan försöka knäcka låsningen. Har lite tid över till at försöka programera nåt.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    22

    Post

    Varför uppfinna hjulet på nytt?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Och vilket program låser upp en original xbox hdd utan lösenordet, och när xboxen den satt i saknas??

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    jag har en du kan få köpa för 200kr + frakt.
    maila till
    marcus_df@*******.com

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    msel
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    min också, 150+frakt jolebitte @ yahoo .com

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Config Magic öppnar en HD utan lösenord
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    göteborg
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Post

    Hur då pege förklara? så du menar att jag kan ta vilken låst hårddisk som helst och låsa upp den med configmagic? tror inte det. Med config magic kan du endast låsa upp hårddiska som är låsta i configmagic eller?
    Bättre en apa i munnen än en i trädet

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Config Magic låser upp/låser HD utan lösenord finns på SD 3.4
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Grabbar ni kan inte komma med fantasi summor, en 10 gb xbox hdd som dessutom är låst är inte värd mer än 50:- spänn. Kan betala max. 50:- och hämta den om ni bor i S-holms-området.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Va fan man kan ju inte sälja en låst hårdisk bara om man får med killen eeprom...

    Ingen xbox kan öppna en annas hdd.. FATTA!!!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Ehhh vadå config magic låser upp utan lösenord...

    Den använder sig av ditt eeprom för att få tag på hd keyn och andra saker...

    Så config magic kan inte låsa upp en hd. Hd:n måste vara lockad till samma eeprom som finns i boxen..

    Noobs!!!

    Läser inte ni på xbox-scene??? Finns allt där ju !!!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Varför inte låsa upp sin 10gb o använda den till sin dtor som backup lr nåt???

    Den kanske inte e snabb men duger till lagringsmedia...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Jag vet inte så mycket om själva generator grejjen men det värkar som xboxen använder sig va serial keyn och online keyn och hårdiskens seriel key för att generera en hd key som config magic använder för att locka...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Så om nån vill sälja eller skänka en ska jag göra ett försök att knäcka detta. Hör av er om ni har en hdd ni inte kan använda.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Som sagt det behövs INTE jag har gjort ett program i DOS för att låsa upp HDn utan lösen UTANFÖR xboxen i EN pc. Det finns ute på div FTP serverar, em jag föredrar att skriva in lösenordet för att vara på den säkra sidan & JA jag har spelat LIVE med mode chipet avstängt & en orginal msdash & det funkar bra. Men HUR det gör med XBOXAR som låst upp el låst sina HDar vet jag inte, men min funkar iaf.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    msel
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    maila adressen till dos programmet? jolebitte at yahoo.com

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Ja ge adress så vi får testa om det fungerar. Alt. göra det windows-baserat.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    finns win baserat åxå för win95/98SE/XP du e sent ute leta efter hdunlock finns överallt har lagt upp här på forumet HUR du gör en hdunluck redan i Jan/Feb bara o leta
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Skall man använda hdunlock så behöver man iofs hdd lösenordet så jag skulle inte kunna låsa upp "Kalles" hårddisk på min PC utan hans lösenord (iaf inte med det programmet).

    Har även tittat lite mer på detta och utan lösenord så verkar det helt kört att låsa upp en HD. Configmagic kan man som sagt bara använda på den boxen som man låste boxen med. Så utan lösenord är det KÖRT. Om man inte har möjligheten att läsa ut datan med en seriell eeprom läsare och sen använda configmagig att låsa upp men det är en annan historia.

    <small>[ 08 April 2003, 11:15: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nej inte den hdunlock utan en annan som innehåller filerna dos/win95/win98se/XP är på ca 3 MB den som letar han hittar man får jobba lite för dom som sagt det finns redan.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Märkligt att ingen på xboxhacker.net eller xbox-scene.com vet om att detta går....

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    jaså hmm....leta mera
    vad vi gjorde var att vi tog filerna fr hdunlock & filerna fr en start disk kompilera egna med egna krack wipps start disk med hdunlock som låser upp låser HD med eller utan lösen. Att låsa HDar e inget nytt fenomen inom data världen

    <small>[ 08 April 2003, 11:33: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Pege sluta ljug nu, nedan är citat av vad du sagt i en annan tråd nyligen.
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag har ett program du kan köra på PCn för att låsa upp en HD men du måste ha lösenordet, har du det? </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Han sålde xboxen med en större HD & har kvar orginal HDn hemma var det så? Då behöver han den boxen för att låsa upp orginal HDn eller så skickar du killen orginal HDn ber honom låsa upp den med Config Magic? </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Pege sluta jiddra börja trolla

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Nej låsa disken är inget nytt fenomen men det finns inte heller något sätt inom PC-världen annat än att veta lösenordet om man ska låsa/låsa upp den (varför man nu skulle vilja göra det).

    Men säger du att du har något trolleriprogram så tror jag dig även om jag tvivlar...

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Du kan ju uppfinna hjulet på nytt ingen som hindrar dig, vaför man skulle vilja låsa HD ja för att ingen skall kunna ta sig in i dom vad tror du? IBM laptops har haft den funktionen sedan länge där man både kan låsa biosen & Hdn.

    <small>[ 08 April 2003, 13:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Men vilken tur att ditt DOS program finns då så att de som vill ta sig in i en IBM LAPTOP HD kan använda det för att låsa upp disken (för det klarar väl alla låsta diskar).

    I vilket fall så kör på du Kojak för det finns inget bra sätt att göra detta än...

    <small>[ 08 April 2003, 13:25: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nope funkar inte om du har lösen på BIOS det är det fina i kråk sången utan bios uppstart inget intrång på HDn. Kallas med 2a ord för säkerhets åtgärder. Men som sagt jag litar mer på hdunlock med ett lösenord än Config Magic OM man ska spela LIVE tror att det har ngt med nr i HDn att göra för JAG kan lira LIVE iaf.

    <small>[ 08 April 2003, 13:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Jo fast bioses är inte så jättesvåra att komma förbi (särskilt på IBM modeller)lite värre med HD låsning.

    Jo eftersom hdunlcok är det enda sättet om du har kvar password fast inte xboxen.
    Config magig funkar ju som sagt bara på samma xbox som du låste den ifrån.

    <small>[ 08 April 2003, 13:35: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    hur ska du komma åt bioset när det krävs lösen ord för att den ska starta upp? Jag menar inte lösen ordet på bioset för att komma in där kommer du in med med j256 på AWARD bioser. Utan för att få bioset att starta upp det lösen ordet menar jag nu.

    <small>[ 08 April 2003, 13:42: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Som jag sa när det gäller IMB så är det inga problem brukar oftast bara va att öppna burken jumpra en eller 2 jumprar slå på burken gå in och ändra lösen eller använda ngt dos program lite olika beroende på modeller.
    På vissa modeller är det så enkelt som att ta bort backup batteriet i typ 20 sek.

    Jag pratar även om Power-On-Passwords om det är det du menar.

    Men jag har en hel sida om hur man tar sig in i just IBM modeller även om man inte har bios lösen.

    <small>[ 08 April 2003, 13:43: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Låst hdd?
    By deisan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 16:49
  4. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •