Kommer ni beställa in X2:LITE o PRO?
Jag tänkte modda mitt x-box hos er..
Är mest intresserad av att den ska klara av
kopierade spel
Svcd
Divx
Mp3
Vilket chip ska jag välja?
Tackar!
Kommer ni beställa in X2:LITE o PRO?
Jag tänkte modda mitt x-box hos er..
Är mest intresserad av att den ska klara av
kopierade spel
Svcd
Divx
Mp3
Vilket chip ska jag välja?
Tackar!
Geggen@2002
Vi får se vilka X-ecutervarianter vi tar in, antagligen båda.
Spelar ingen roll vilket chip du använder, eller om du flashar om xboxen. 99% av våra kunder som lämnar in för modifiering väljer omflashning av BIOS istället för att få något chip monterat.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tänkte lämna in mitt xbox hos er, jag undrar vad är fördelarna jämte nakdelarna med att ha ett modchip, flashat bios?
Kan man tex flasha in Xecuter 2 biosen i det inbyggda xbox bioschipet?
eller måste man lägga det på deras chip? hur fungerar det..
Om jag sedan vill byta bios på en bios flashad xbox, är det då lätt? bara software update i xbox ?
Ja, så fort x-ecuter 2 är släppt och bioset urläst (görs på 1 sekund när man väljer "backup" i evo-x...) så kan man flasha med det bioset sedan...
Man använder den inbyggda flash-funktionen i evo-x dashboard, eller så kör man xflash.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hansi, har du laggt in en beställning??? Man kan fr.o.m igår beställa dom nya chipen, synd bara att man måste beställa minst 100 st. Men men, nu vet du det ialla fall.![]()
I'm a XBOX Lover.![]()
©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®
XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
Screen : 103" (InFocus)
+ en massa andra bra prylar.
Jag var bara tvungen att lägga in detta info oxå, kommer från deras sida,
:: November 11th::
Good news for Xodus/Matrix users. Evolution-X have devised a method to flash your onboard TSOP using an LPC device + modified kernel + modified hardware. So now they will be able to use the Xecuter2 bios on v1.1 machines (v1.0 fits nicely on a 256k kernel so can be used anyway). If we feel there is any use for this we will include it in our own bios (however the idea behind X2 is that you don't have to touch your onboard bios), but as hardware modifications need to be made (yes includes soldering) then sort of defeats the point as why most buy the Xodus/Matrix in the first place as they can't or don't want to solder - but nice hack all the same - now everyone can use our software.
I'm a XBOX Lover.![]()
©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®
XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
Screen : 103" (InFocus)
+ en massa andra bra prylar.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av -=NightRabbit=-:
<strong>Hansi, har du laggt in en beställning??? Man kan fr.o.m igår beställa dom nya chipen, synd bara att man måste beställa minst 100 st. Men men, nu vet du det ialla fall.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, jag mailade en beställning igår...
om jag nu lämnar in xboxen, å ni flashar in en fin bios på interna chipet i xboxen, kommer det kunna gå galet, om M$ skapar någon kod som rensar biosen? såg att x-ecuter.com hade postat något om det..
Är det bättre att ha ett x-ecuter 2 chip då man då kan ha kvar orginal biosen, å min moddade xbox kanske då klarar M$ onda kod.. om den nu kommer..
Om jag nu ber er flasha tsopen, och sedan råkar flasha in något galet bios (via evolution), kan jag då ändå boota upp me någon evo cd och fixa tillbaka biosen? eller är det så att om biosen är död så är boxen död, Måste jag då laddain biosen igen med lpcn eller några lödningar till något modchip..
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av coolh:
<strong>om jag nu lämnar in xboxen, å ni flashar in en fin bios på interna chipet i xboxen, kommer det kunna gå galet, om M$ skapar någon kod som rensar biosen? såg att x-ecuter.com hade postat något om det..
Är det bättre att ha ett x-ecuter 2 chip då man då kan ha kvar orginal biosen, å min moddade xbox kanske då klarar M$ onda kod.. om den nu kommer..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi kan alltid ta bort byglingarna som gör att det går att flasha om...
Allvarligt talat, tror ni Microsoft på allvar kommer ha sönder xboxar för folk, tror deras supportavdelning har nog att göra ändå...
Till Hansi:
Att byta bios helt och inte ha något chip i sin xbox är ingen bra idé då Microsoft nu har satt in ett skydd i Xbox Live som kollar så att man inte kör på en anan bios än deras egen.
Detta gjorde dom igår. Men har man inte tänkt att skaffa Xbox Live så är det ju lugnt.
Sedan en fråga. Vet du något om hur man kommer att kunna stänga av X2 Pro utan öppna konsolen.... kommer det vara switchar eller bara någon boot variant?? Du kanske inte vett så mycket mer än jag om det men nu när Xbox Live slutat fungera för sånna som kör med sitt chip på så är det ju bra att veta..... vet iaf att X2 Pro kommer ha en sådan funktion... men ej hur man kommer att göra det.
MVH //Daniel
Gratis är bäst.
Till Hansi:
Att byta bios helt och inte ha något chip i sin xbox är ingen bra idé då Microsoft nu har satt in ett skydd i Xbox Live som kollar så att man inte kör på en anan bios än deras egen.
Detta gjorde dom igår. Men har man inte tänkt att skaffa Xbox Live så är det ju lugnt.
Sedan en fråga. Vet du något om hur man kommer att kunna stänga av X2 Pro utan öppna konsolen.... kommer det vara switchar eller bara någon boot variant?? Du kanske inte vett så mycket mer än jag om det men nu när Xbox Live slutat fungera för sånna som kör med sitt chip på så är det ju bra att veta..... vet iaf att X2 Pro kommer ha en sådan funktion... men ej hur man kommer att göra det.
MVH //Daniel
Gratis är bäst.
Schyst,då behöver jag inte oroa mig om att M$ ska fixa me boxen, och klart jag flashar, bryr mig inte ett dugg om xbox live...
men sedan åter till en tidigare fråga, för att jag tex skulle kunna uppdatera till ett nytt bios, måste jag greja lite med några byglar för att låsa upp chipet? eller kan jag bara uppdatera biosen direkt från evolution eller me flashx...
Ursprungligen skrivet av SvalaSnubben:
<strong>Till Hansi:
MVH //Daniel</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man kan enkelt flasha in t.ex. 4st olika 256KB images i originalflashen, och bygla en eller båda av två lödpunkter mot jord, t.ex. med en enkel switch, för att växla mellan olika biosversioner...
Ursprungligen skrivet av coolh:
<strong>Schyst,då behöver jag inte oroa mig om att M$ ska fixa me boxen, och klart jag flashar, bryr mig inte ett dugg om xbox live...
men sedan åter till en tidigare fråga, för att jag tex skulle kunna uppdatera till ett nytt bios, måste jag greja lite med några byglar för att låsa upp chipet? eller kan jag bara uppdatera biosen direkt från evolution eller me flashx...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Som vi normalt levererar xbox så är dom öppna för omflashning. Är du paraniod så säger du till att du vill att vi skall låsa den. Vill du betala lite extra så sätter vi dit en strömbrytare...
När räknar ni med att få in dessa chip?
Är det värt att vänta på detta eller köpa Matrix/Xodus nu?
Ladies and gentlemen!
The eagle has left the building!
Flash Updateable using EvoX
....................................
Flash Updateable using PC
We have written a custom piece of software where you can simply connect your PRO mod to your PC with a parallel cable. Its a simple DOS command (GUI being written as we speak) which also controls which kernel you wish to select when resetting your XBOX. This is a perfect tool for those who really like to play with kernels - its especially useful for developers
(från modchipens hemsida)
Betyder det att man inte kan flasha lite -versionen genom att kopiera en bios version på cd eller dvd och sedan (med hjälp av ett program )programmera in ditt i bioset minne?=
tänker faktis inte använda evox...
Hansi:
Orkar du beskriva vilka punkter det är som jordas för att välj bankerna i flash chippet?
Man startar tex i orginal banken (gissar på Bank:1?)
Switchar över till bank:2 och flashar.
Sedan kan man switcha imellan Bank:1 och Bank:2?
Då har man ju helt klart EvoX x.x i bank:1 och så kan man ha M$ orginal i en annan bank o 2 andra valfria biosar inne samtidigtbara o switcha om o starta om för o byta.
Enklare kan det inte bli.
Hur stor är Orginal bioset?
Banker och banker, man lurar processorn i xboxen att använda "fel" adresser i chippet genom att jorda benen för A18 och/eller A19.
Normalt så bootar boxen från 4:e 4:delen av chipet.
Chipet rymmer 1MB, original bios är 256KB.
Har du fyra 256K BIOS så gör du ju bara såhär:
copy /b bios1.bin + bios2.bin + bios3.bin + bios4.bin allabios.bin
Sedan flashar man hela chipet på en gång med allabios.bin, och väljer vilken bios man har genom att jorda A18/A19/A18+A19/ingen alls.
Ahha, tack så mycket för info´n
Vilka jordningar ger vilka "banker" om vi nu kan kalla dom så för enkelhetens skull
man blir galen av alla de här namn på allt
executer dash evox etc etc..
jag ska patcha min xbox själv..
tar ett pc bios flashar den med X2 bioset (borde släppas nästa vecka har jag hört) så blir det nog bra
men saken är vet inte hur man ska löda den .. ingen som har bilder på det? har en som vet hur man löder saker så att säga .. men behövs veta vart alla kablar ska sitta ..
kan man sen flasha bioset som redan sitter i xbox? inte originalet asså.. den som man löder fast (pc chipet)
ifall det kommer ny xbox bios och man vill uppgradera. Eller måste man löda ut den och sen flasha den i pc igen och stoppa in den i xboxen?
svarar ni med några "skumma" namn på alla kan ni förklara vad det är .. så man vet![]()
tack
<a href="http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm" target="_blank">http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm</a>
Där finns ne bra guide iaf.
Jag vet tyvärr inte om man kan flasha ett stort eeprom med xbox moderkortet. Hansi kanske vet??
Bookmarks