Om du Beställer Matrix Chipet måste du endå programera den med din dator. Då måste du ha en 256 kb evox bios. Den kan du enklast få hem med direct connect. När du har programerat den är det bara lägga in den i XboXen. När du kommit så långt får du installera evolution X menyn samt xbmediaplayer och dvdx v2. Bioset styr Xboxen det är som typ med dator, alla chip påverkar bioset på något sätt, så det kommer du inte undan ifrån. Matrix ersätter biset helt och hållet, en del andra chip avbryter XboXen eget bios och skickar egna instruktioner. Att ersätta bioset helt verkar vara mycket mer stabilt. OBS om den XboX du kommer att anförskaffa dig är en V 1.1 alltså tillverkad efter 18 Aug 2002 (Du kan se det på den vita lappen under XboXen) är det möjligt att en Matrix inte fungerar på den eftersom Bioset uppskattas bli större en 256 kb. Du kan då troligen använda en e-xecuter v2 till den eftersom det är dom som håller på att utveckla den nya bioset, det går nog även att använda en PC-BIOX med E-xecuter v2 bioset. Dom måste dock lödas, det kan komma en tillsats till E-xecutern så att du kan skruva dit den typ som Matrix men kommer inte att vara standard. Lite jobbigt med den nya versionen av XboX så jag rekomenderar elgiganten dom har 30 dagars öppet köp, om det är en version 1.1 kan man ju lämna tillbaka den eller varför inte fråga när ni inhandlar den om dom har en version som är tillverkad innan Augusti. Jag rekomenderar inte att ni köper 4000 kr Xboxen med spel eftersom den verkar vara väldigt dyr. Man får XboX+3 Nya spel på OnOff för 2596 då tycker jag att +5 beg spel för 4000 är dyrt. Se upp medXboX+spel paketen eftersom XboXarna då brukar vara V1.1 och ingen har lyckats modifiera dom ännu, så man vet alldrig. Man kan göra så mycker mera med ett modifierat XboX, jag personligen skulle nog inte köpt den om man inte kunnat modifiera den. Tycker att det är underbart att kolla på Divx på Den samt alla andra möjligheter som modifieringen öppnar. Hoppas att det här hjälper er något.
Om du inte leker med livet leker livet med dig
Bookmarks