Ngn som vet eller har erfarenhet av att byta ut nätverkskortet? dvs ner o grejja på moderkortet...
//Förkrossad......
Ngn som vet eller har erfarenhet av att byta ut nätverkskortet? dvs ner o grejja på moderkortet...
//Förkrossad......
Byta ut ett inbyggt på moderkortet eller ett PCI?
Ett inbyggt är bara att disable i biosen & sätta in ett PCI. PCI byt mot ett nytt......du säger inte mycket....
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Efter som detta är en Xbox avdelningen så får man nog utgå från att det är Xboxens nätverkskort som är sönder.
tror inte det går att byta ut det, har dy öppnat boxen är det nog helt kört.
Behöver inte vara så OM det kan bevisas att det inte är PGA mode chippet som xboxens nätverkskort gått sönder kan man i vissa fall få det fixat enligt firman där jag köpt min iaf. Det kan vara annat i andra affärer fråga först & säg till att om vad som händer när man chippar en xbox. IOF står det i xboxens instruktions bok att garantin inte gäller längre om man öppnar xboxen. men som sagt beror på vad man köpt & vad dom har för policy.
<small>[ 27 May 2003, 14:38: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Tror inte det har och göra så mycke med policy hos affärerna. Snarare hur samarbetsvilliga(dumsnälla) de är. Eftersom du inte längre har ngn garanti på boxen så har de ingen skyldighet att laga den och de skulle därmed förlora arbetstid genom att fixa den skadade boxen....
Tror iofs inte att affärerna gör så mycket år boxarna utan de skickar med all säkerhet dessa vidare till någon "certifierad xbox meckare" som kommer att skrika rätt ut när han får boxen....
Så utan garanti är man nog rätt rööökt.
Jag har fått en chippad box lagad, av en iofs liten affär men lagad det är deras policy om det framkommit att det inte är chippet som har orsakat felet så lagar dom det precis som PSXCARE gör förmodar jag ?!
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av pege63:
<strong>Jag har fått en chippad box lagad, av en iofs liten affär men lagad det är deras policy om det framkommit att det inte är chippet som har orsakat felet så lagar dom det precis som PSXCARE gör förmodar jag ?!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Eftersom vi bara säljer chippade xbox så får vi själva lämna ut en helt ny xbox i värsta fall om det är ett garantiärende.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks