Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: X-ecuter 2 lite, lite väl dyrt

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post X-ecuter 2 lite, lite väl dyrt

    Är inte priset på lite ver väl högt?? Visst måste ni tjäna pengar men 950:- är ju extremt högt. $44 tar de flesta och då har ju de lagt på lite och jag antar att ni kan ordna bättre priser än en privatkund. $44 blir ju i svenska kulor 398,50kr. Ifall man vill komma undan till humant pris,monterer ni chip om man ordnar fram ett själv??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    X2 Prices Update [28 Nov 02]

    We've just spoken to China and they have an update on prices for the pogo pin adapter package.....
    X2:LITE + Pin Header Adapter + Pogo Pin Adapter Recommended Retail $45
    X2:PRO + Pin Header Adapter + Pogo Pin Adapter Recommended Retail $55

    These are what they recommend mod sellers on charging. Of course some will be a little more expensive and some will be cheaper, let's hope good competition gives the customers a great service.
    ------------------------------------------------
    Priserna brukar oftast vara exkl moms.

    45$ i svenska kronor är 408.151 kr.
    Med moms blir det 510,18875 kr

    <small>[ 05 December 2002, 18:56: Meddelandet redigerat av: Sheytan ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    91
    Respekt
    23

    Post

    500kr och 950kr är ändå ganska stor skildnad.

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Lägg till 25% i tull, så får du 637,74 kr.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Post

    Ärligt talat!
    Vad tror ni att ni betalar för? Jag tippar att de 350 - 450 kronorna som diffar mellan PSX grabbarnas pris och ert direktimport pris är tja...
    Nerlaggt arbet - I alla verksamheter som man inte driver på hobbymässiga grunder vill man ha ut lön. Om den anstälde inte får lön kommer han inte till arbetet. De flesta som utför rep. av elektronik debiterar minst en timme oavsätt om jobbet tar 10 eller 55 minuter.
    Garanti - Om ni köper ett chip via nätet och löderfast det själva så bör ni veta vad ni gör. Mindre erfarna tar nog en stor risk. En ny box pga att man har en dålig lödkolv är betydligt dyrare än en femhundring.... PSX care lämnar väl 1 års garanti på sitt jobb har jag för mig och om de mot all förmodan skulle ha sönder en box i sin verkstad tror jag knappast att det kommer att drabba er ekonomiskt. Dessutom tror jag att man på PSX kollar om chippet fungerar och skulle det chip som monterats i din box ha ett fabrikationsfel sätter de bara in ett nytt. Att själv hävda fabrikationsfel och få ett nytt chip genom någon webshop kan vara både svårt och tidsödande och då kan du i bästa fall få vänta länge innan du får ditt nya chip och i värsta fall betala för ett nytt.

    Om ni tycker att det är för dyrt importera ett eget, ta fram lödkolven och lycka till.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Post

    Om du inte tänkt löda utan använda pongopins blir väl risken att ha sönder din box midre men tänk på att att flashning och montering tar tid även om man inte behöver löda. Dessutom blir inte reklamationer enklare bara för att du inte behöver löda.

    Varför gnälla över priset. Det motsvarar ju typ bara 1 1/2 spel. Jag antar att du tänker Hämta spel via DC och då har du ju snabbt tjänat in dem eller?
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Du glömmer att de tar 500 i installationsavgift även. Ditt resonemang om dc håller inte, det är samma som om de skulle ta 10000 för chippet, hämta hem 80 spel så har du tjänat in det. I fortsättningen bör du tänka efter innan du skriver nåt. Och eftersom jag själv är ägare till en butik(dock annan produkttyp) så vet jag att standard(inom istort sett alla branscher) är att lägga på 10-15% på inköpspriset. Tänk om Siba och elgiganten skulle ha samma prispålägg som psxcare, då skulle sony dvd-spelaren inte kosta 2500 utan närmare 5000. Men vadå miraculix när du sett 125 filmer så har du tjänat in det.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Kojak:
    <strong>Du glömmer att de tar 500 i installationsavgift även. Ditt resonemang om dc håller inte, det är samma som om de skulle ta 10000 för chippet, hämta hem 80 spel så har du tjänat in det. I fortsättningen bör du tänka efter innan du skriver nåt. Och eftersom jag själv är ägare till en butik(dock annan produkttyp) så vet jag att standard(inom istort sett alla branscher) är att lägga på 10-15% på inköpspriset. Tänk om Siba och elgiganten skulle ha samma prispålägg som psxcare, då skulle sony dvd-spelaren inte kosta 2500 utan närmare 5000. Men vadå miraculix när du sett 125 filmer så har du tjänat in det.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Din butik går inte speciellt bra kan jag tänka mig. Tror du att en klädaffär säljer med förlust när det är REA med 30-40% på ordinarie priser ??
    Näe tänkte väl det.
    Inom databranschen är 10-15% nog ganska vanligt men det är inte många av dessa butiker som lever speciellt länge.

    Vem tycker du skall betala om ditt executer-2 går sönder och det måste skickas tillbaka till fabriken ?
    Hansi ? Fabriken ? du ?
    950 är helt klart motiverat för att slippa besväret med att beställa själv utomlands med allt strul det kan innebära.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    Håller med ovanstående talare... I klädbranchen är standard 200-300% påslag, vid rea av kläder tjänar butikerna ca 50-100% i påslag... 10-15% haha vilket jävla skämt..

    Men det handlar ju om marginaler för ersättning för dom produkter som är fel men som tillverkaren ej tar på sig, löner, omkostnader, arbetsgivaravgifter, lokalhyror, socialaavgifter, skatt och mycket mycket mer...

    Om ni inte VILL köpa hos psxcare, så låt bli då för i helvete! Ingen som tvingar er eller hur?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Exclamation

    Slutgnällt ! Fan 950 pix + lite för montering får väl anses som mkt prisvärt. För samma pengar kan du ju köpa typ 2 eller i bästa fall 3 spel. Bara det är ju motiverbart att ta 950:- för. Om jag nu inte hade moddad box hade jag gladeligen lagt upp 950:- för att få den moddad. Antar att det inte är alldeles lätt att slå sig fram på att modda x-boxar, ps2r och annat då det finns många klåpare på marknaden. Vi ska handla av psxcare eftersom dom är så vänliga och håller med ett forum där vi kan få svar på frågor som andra tar betalt för. Nej sluta gnäll, priserna känns helt rätt, positiv och hjälpsam personal har dom oxå... Men saknar du bredband och cd/dvd brännare så kan du ju alltid köpa 3 spel och skita i modchip.

    ...over & out !
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Stefan:

    Momsen är redan inräknat.
    Om du åker fast i tullen så blir det
    510 kr + 80 kr i tullavgifter (liten chans att man gör det)
    För utan moms så kostar den 408 kr.

    miraculix:

    Det finns personer som moddar, bara för att kunna spela importspel.
    -------------------------------------------------
    Varför ska psxcare sänka priset när folk, i alla fall köper det för 950 kr.

    <small>[ 06 December 2002, 17:26: Meddelandet redigerat av: Sheytan ]</small>

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Priset är 850:-.

    Vi lägger på en hel del vinst när vi säljer chip, en anledning till detta är att endast en bråkdel av våra kunder är lika insatta i hur chip, xbox, ps2 osv fungerar, och därför gärna vill prata med oss en halvtimme i telefon eller i butiken innan dom känner sig trygga nog att köpa eller låta oss montera ett chip. Ungefär som att sälja en PC för 10.000:- eller mer, men där räcker det med 10-15% marginal för att man skall tjäna en tusenlapp eller två på affären.

    Om man har 100% koll på allt är det givetvis ganska dyrt att låta oss modifera en xbox för 1.500:-. Men många av våra kunder vill kunna ringa och fråga saker om hur evo-x m.m. fungerar både före och efter monteringen. Dom kunderna verkar tycka det är värt priset, annars hade dom gått till någon hemmapulare som tar några hundralappar svart för besväret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •