Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Byta ut X-box DVD mot dator DVD

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post Byta ut X-box DVD mot dator DVD

    Jag undrar en sak efter att ha läst de flesta inlägg här. Om jag byter ut min Thomson DVD och sätter in t.ex. en vanlig dvd till dator, kan jag läsa allt utom x-box originalspel då? Kan jag t.ex läsa cd-r, cd-rw, dvd, dvd-r, dvd-rw osv. För att frtydliga min fråga, kan jag byta dvd-spelare rakt av med den enda skillnaden att man inte kan läsa originalspel?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    kom att tänka på en annan fråga också, om man byter dvd så, kan man fortfarande använda fjärrkontrollen när man t.ex. ser på dvd film?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    22

    Post

    Du kan göra ALLT ink spela Xbox orginal-spel.

    <a href="http://www.backup-source.com/sean/Xbox/tutorial.doc" target="_blank">http://www.backup-source.com/sean/Xbox/tutorial.doc</a>

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sundsvall
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Arrow

    det måste väll gå lika bra att bara seriekoppla dom och lägga xbox dvd som slave osså lägger man dator dvdn uppe på hoden och tejpar fast den med silver tape =).bör ju bli samma resultat fast mycket enklare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sundsvall
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Lightbulb

    kollade upp det och det gick att göra som jag sa, kolla här så får du c <a href="http://www.xbox-scene.com/articles/swap-dvd.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/swap-dvd.php</a>

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Det går juh att göra på bägge sätten
    atlanti_s. men om du gör på det sätt som Wizz
    föreslår så behöver du bara 1 Dvd spelare för
    att köra allt och kan dessutom sätta den i
    Xboxen, så att ser snyggt och prydligt ut.

    Gör man på ditt sätt atlanti_s så måste man juh
    hålla på att rycka ur och sätta i extra Dvd'n
    beroende på om man vill köra orginal eller ej.

    Hansi !!!!!!! Är detta något ni kan tänke er att
    göra i framtiden ??? Samsung 616TEBB (Svart)
    finns att köpa här i sverige. Då jag respekterar
    er önskan att inte lägga länkar till andra företag
    här i forumet, så får folk fråga efter länken
    (hoppas att det är ok ??? ) Har du tittat något på
    det här än Hansi ????

    Dalle.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    52
    Respekt
    22

    Post

    Jag gjorde en variant på det som atlanti_s tipsade om.

    Jag tog helt enkelt bara och kopplade in en PC-DVD (LiteOn 16x/48x) utan att ha XBox-DVDn inkopplad överhuvudtaget. XBoxen startade utan problem men den blinkade hela tiden. Kunde inte använda XBoxens eject-knapp (av förklarliga själ) men PC-DVDn eject funkade som den skulle.

    Jag vet att detta inte funkar på alla XBoxar. På min funkade det utan problem men när jag skulle göra samma sak på en polares så vägrade hans starta.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sundsvall
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Lightbulb

    dalle, jo så klart går det att göra på båda sätten men personligen är jag av den uppfattningen att wizz variant är bra mycket mer komplicerat, och hur lätt är det att hitta en dator dvd som passar i xboxen??
    dom flästa slädar är väll aldeles för feta, eller??? men jag kan vara ute och vimmsa =)

    anlednoingen till att jag gav mitt förslag till lösningen till problemet var för att det ska väll vilken person som hällst klara av att göra, medans den andra varianten som blir snyggare och funkar lite smidigare när det väl är klart kräver lite mer kunskap, tänkte att marky mark skulle få vällja själv om han vill göra själv eller lämna bort för att få dewt gjort..

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Smile

    ok, man kan gora pa olika satt...men om man ska gora som wizz ar val tanken att man ska kunna spela originalspel ocksa? det verkar lite komplicerat att beh;va mixtra med en dvd sadar! Om man d'remot lagger den ovanpa blir det ju lite fult, men om man bara l'gger den i boxen istallet for original spelaren, funkar det? da kan man ju koppla in originalspelaren nar man behover den, tar ju inte mer an 5 minuter. Vad tror ni om att lagga in den dar svarta spelaren ni pratar om, far den plats o.s.v.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Man kan inte göra ALLT som du sa WIZZ med en "vanlig" pc DVD måste ju vara samsungen med rätt firmware osv....

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Smile

    Ok, eftersom jag inte har fått något riktigt rakt svar testar jag igen.
    Om jag köper en Samsung 616 TEB (svart) kan jag då lägga in den i min x-box istället för den som sitter i nu(originalet) utan att modifiera den nya dvd:n. Alltså bara byta ut dem mot varann, med den enda skillnaden att jag inte kan läsa originalspel? Den som kan svara på min fråga blir min hjälte

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23

    Post

    Ja det fungerar fint att göra så.
    Men du kommer inte kunna spela org. spel som sagt.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question

    Är det alltså den speciella firmwaren man flashar in i Samsung 616TEBB som gör att den även ska kunna klara originalspel?

    Hur får man isf tag på denna firmware?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Du behöver modifiera ditt chassi på ngra punkter.. typ ta bort en del plastbitar.. och sen måste du öppna din dvd och löda dit ca 4trådar du ansluter till gula kabeln..du kommer även behöva använda en y-splitter till strömförsörjningen om du inte paralellt kopplar den gula kabelns ansltningar till ström kontakten..

    Om du inte är van vid elektronik och mätningar.. och lödkolvar rekommenderar jag inte detta..

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av crono
    Är det alltså den speciella firmwaren man flashar in i Samsung 616TEBB som gör att den även ska kunna klara originalspel?

    Hur får man isf tag på denna firmware?
    Går ej att flasha denna drive med firmware för att klara xbox-orginalskivor..

    Du måste ha en 616T el. 616F..

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...och sådana jagade jag några veckor innan jag gav upp och insåg att alla som annonserade just den modellen bara missat att uppdatera sina prislistor...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Yup, dom är svåra att få tag på, men inte omöjligt

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. Byta DVD-Rom mellan en moddad och en omoddad box!!
    By X-Jojje in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 20:34
  3. Byta ut DVD mot en hårddisk!
    By dipalma10 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 13:05
  4. Byta DVD
    By MPower in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 17:30
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •