Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: flash lr chipp

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

Post flash lr chipp

Tjena. jag har ett lödfritt matrixchipp köpt hos psxcare och en hårddisk. jag frpågade hansi ifall han kunde sätta in hårddisken o chippet, mne han föreslog att han skulle ta chippet flasha boxen o satta in hårddisken för 500 kr. Är det värt det?
    Flashad xbox och en chippat xbox fungerar väl likadant, eller e d nån skillnad ? För- och nackdelar? Snälla svara// st1x

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Flasha boxen och sätta in hårddisken kan han väl göra för 500:- men varför ska han ha ditt chip också ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi tar 1000:- för flashning, 500:- för hårddiskmontering. Lämnar han tillbaka chipet så behöver han inte betala för flashningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

exakt

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

Men du Hansi, kan ajg skicka chippet till er och så får ni det men ni flashar boxen så sätter jag in hårddisken själv? // st1x

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

Hansi, är det ingen skillnad på flasha och chipp, måste man inte uppdatera massa skit lite då o då? Man använder väl typ evo X när boxen är flashad oxå ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av st1x:
    <strong>Men du Hansi, kan ajg skicka chippet till er och så får ni det men ni flashar boxen så sätter jag in hårddisken själv? // st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, det går bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    <strong>Hansi, är det ingen skillnad på flasha och chipp, måste man inte uppdatera massa skit lite då o då? Man använder väl typ evo X när boxen är flashad oxå ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det blir ingen skillnad i funktion. Fördelen med att ha chip är att det är enkelt att sätta på en strömbrytare om man vill kunna stänga av chippet, samt att det är enklare att återhämta sig efter en misslyckad biosuppdatering.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

misslyckad biosuppladdning ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<strong>misslyckad biosuppladdning ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, om du flashar in ett nyare bios och får för dig att stänga av xboxen mitt i... eller försöker flasha med kakrecept.doc istället för bios.bin....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    VästraGötaland
    Respekt
    0

Men vad tar ni för att bara sätta in mitt matrix chipp som jag har köpt hos er för 1000 :-? // st1x

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ursprungligen skrivet av A proud Xbox 0wner:
    <strong>Men vad tar ni för att bara sätta in mitt matrix chipp som jag har köpt hos er för 1000 :-? // st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det gör vi inte eftersom vi enligt lag måste lämna 6 månaders garanti på allt nuförtiden. Och det går inte att lämna 6 månaders garanti på en Matrix-montering. Det är bättre du lämnar tillbaka chippet och låter oss sätta in ett X-ecuter 2 lite (du betalar 350:-) eller flasha om boden (du betalar 0:-)

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    U-a
    Respekt
    0

vad e d för skillnad på x-ecuter 2 lite och en flashad box, det där att det var lättare att stänga av strömbrytaren och att det är lättare att fixa den efter en misslyckad biosuppladdningeller? / st1x

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<strong>vad e d för skillnad på x-ecuter 2 lite och en flashad box, det där att det var lättare att stänga av strömbrytaren och att det är lättare att fixa den efter en misslyckad biosuppladdningeller? / st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja.

Vi kan även sätta i X-ecuter 2 PRO, då ingår strömbrytare samt en pc-kontakt som kan användas efter en misslyckad flashning utan att du någonsin behöver öppna xboxen igen. Den modifikationen kostar dig 750:- om du lämnar tillbaka matrixet.

Liknande diskussioner

1. X-ecuter 2 4979
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 13:13
  2. Fel efter flash med superdisc 3.6
    By weincliff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 13:11
  3. Flash konfiguration Hynix HY29F002TT-90 (Xbox v1.3)
    By jme in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-17, 00:26
  4. Vilket chipp? Magic 3?
    By Minicall in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 17:08
  5. GBA Flash Link + 128MB Flash Card
    By palten2000 in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2002-07-16, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner