Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: skilnad?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Post skilnad?

vad är det för skilnad mellan nya versonen av x- box och den gamla?
    hur ser man skilnad när man köper utan att behöva öppna förpackningen...?
    man vill ha den gamla versonen eller?

tacksam för svar

\\LooPP

<small>[ 07 November 2002, 00:01: Meddelandet redigerat av: LooPP ]</small>
    mossdog rulez

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

den nya kartongen är blankare och den är tillverkad efter aug 2002
    gamertag: nagge001

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Bakom datorn
    Respekt
    23

Nja, blankare kartong ska du inte lita på. Min kartong var blank och fin men innehöll den "gamla" versionen. Dock finns det ett litet hål under kartongen där du kan läsa datum och serienummer på boxen. Du kan antingen se på serienumret eller på datum vilken version du har.

Skillnader.

Version 1 har Thosiba eller Phillips DVD
    Version 1.1 har en Samsung
    Samsung är inte lika känslig för CD-R som version 1 är, men det är inte att lita på. Vissa CD-R fungerar oxå på den äldre. Rekomenderas att man köper CD-RW då dessa fungerar bättre.

Version 1 har kylfläkt för GPU det har inte den nya. Varför då, undrar man. Ja det enda svar jag kan ge är att man tycker att det är för mycket oljud från boxen. Dock vet att alla att kylning är viktigt i dagens datorer. Om man har löst detta med att klocka ner kretsen eller genom ny leverantör vet jag icke.
    Vad det gäller fläktyar så är det en smal sak att byta till mycket tystare versioner. Du kan köpa vanliga PC fläktar och byta. Glidlagrade är tystare ner mot 20~25db vilket kanppt är hörbart på 1 meters avstånd.

Version 1.1 har integrerad USB på moderkortet, allt för att hålla nere tillverkningskostanden.
    Generellt tror jag det sitter billigare grejor i version 1.1.

Version 1 är lättare att modda, dock går det att modda 1.1 oxå med de nya chippen som släpps X-Ecuter 2 Pro/Lite t.ex

Version 1.1 ska tydligen oxå ha en 10GB hårddisk mot den 8GB som sitter i befintlig. X-BOXEN kan dock inte hantera hela utrymmet utan det är bara ca 5~6GB som du själv kan använda till dina sparningar och "annat"

Man måste rannsaka sig själv vad man ska göra med sin box. Jag personligen tror inte det spelar det minsta roll vad du köper. Jag valde dock 1.0 bara för kylning är a och o i dagens datorer.

Jag tror oxå det är viktigare vilken typ av mod du väljer.

Hej hopp hoppas du har fått lite svar.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

tack för hjälpen =)
    men om det är usb på den nya vill man inte ha den då?
    jag ska moda x-boxen om jag skulle köpa den, blir 1,1 sämre modad än 1,0 an?
    mossdog rulez

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Menar du att man kan byta ut fläkten "bak" på xboxen, jag har funderat på att göra det, men det ser ut som om det är en speciell bygel på den? Har du bytt fläkt på din? Min xbox låter förjävligt mycket.

Da Brit

Liknande diskussioner

1. Skilnad mellan rev 1.0 och rev 1.5?
    By robban1212 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 08:44
  2. Tillverknings Datum på XBOX!
    By andreas_r in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-08-14, 13:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner