Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kan detta vara sant?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post Kan detta vara sant?

    Vad händer när man använder en amerikansk DVD-fjärrkontroll på en japansk Xbox?
    Tydligen så är inte Xbox regionsbestämd när den levereras från fabriken, utan vilken DVD-region den låses vid bestäms först när man använder DVD-fjärrkontrollen. När sidan Game Watch provade det här så blev deras japanska Xbox DVD-region bestämd till region 1 och detta kunde sedan inte ändras.

    Om det här inte ändras till nyare versioner av Xbox borde det betyda att man till exempel kan få en europeisk Xbox inställd för region 2, om man använder en amerikansk fjärrkontroll.
    TAGEN UR gon.nu

    Shiro kan detta vara sant? om fallet är så, kan man då köpa en xbox från usa o betala mycket mindre o köra pal spel på den.....

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    128
    Respekt
    0

    Post

    Intressant fråga, ska försöka kolla upp det. Men gällde det bara filmer eller även spel? Mycket möjligt kan det stämma att DVD´n fungerar på detta sätt, bra för dom som föredrar Region 1 filmer = köp en Amerikansk fjärr =) Men om dom Amerikanska maskinerna kan spela PAL filmer vore det kul.

    ------------------
    MVH Shiro
    Sales Manager, NetCare AB
    MVH Shiro
    Sales Manager, NetCare AB

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Uppsala,,Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Har en amerikansk xbox, köpte en "PAL-fjärka" och kan titta på Region 2 filmer (jepp även japanska filmer). Region 1 filmer fungerade _inte_.

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by shiro:
    Intressant fråga, ska försöka kolla upp det. Men gällde det bara filmer eller även spel? Mycket möjligt kan det stämma att DVD´n fungerar på detta sätt, bra för dom som föredrar Region 1 filmer = köp en Amerikansk fjärr =) Men om dom Amerikanska maskinerna kan spela PAL filmer vore det kul.

    </font>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Hmm, kanske dags att skruva isär en x-box och försöka hitta var den lagrar regionen. Läggs informationen på ett eprom är det busenkelt att göra ett chip som ställer om den. Läggs infon på någon hemlig plats på hårddisken så kanske det är jobbigare :-)

    Jag antar att någon kommer lösa detta innan jag ens hinner ta mig tid att försöka kika.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Yaroze Guest

    Post

    Är det inte en vanlig HD som man typ kan sätta i datorn och bara ta bort alla partitioner (om det nu finns mer än en)
    men det kanske inte är som med PS2an?

Liknande diskussioner

  1. Xbox fungerar ibland. vad kan vara fel?
    By jEtt5 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 14:37
  2. Vart kan felet vara? pc till xbox
    By lehools in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 08:17
  3. Kan någon svara på detta?
    By Zapata in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 15:32
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Kan någon hjälpa mig med detta?
    By Viperhansa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 11:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •