Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Extern DVD-Brännare

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Post Extern DVD-Brännare

Hejsan,

Har funderat på att köpa en DVD-brännare ihop med några kompisar. Men isånafall måste man ju köpa en extern sådan. Undrar därför om det finns nån här som har koll på vad som är vettigt att skaffa i såna fall. Den ska användas främst för X-Box/ PS2 backup och att kopiera DVD-filmer. Samt backup av filer på hårdisken.
    Vill helst ha svar med motivation då svar at typen: Köp en "blahblah" för den är bäst inte tillför så mycket

MVH Klosso

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Thumbs up

Shit, det här är jag också jätteintresserad av.

Förmodligen är det inte så många som har koll / bryr sig. Med bärbar är man ensam här i världen.

Om du som startade tråden får veta nåt vettigt så maila mig gärna på d.petersson@home.se

Tack då på förhand.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Då ska du ha en dvd brännare som klarar +och - format

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Tycker du ska köpa Plextor Px-708UF, jag har bytt brännare typ 5 ggr och för en gångs skull är jag riktigt nöjd. Jag har testat Sonys externa som skulle kunna jämföras med plextorn och den har inte alls lika bred media kompatibilitet. Så vill du köpa en brännare som funkar bra och du vill slippa tänka på vilken media du ska köpa så är plextorn det vettigaste valet. Dom brukar få fram en inom någon vecka på www.itbutikken.dk för runt 3300kr annars är det en bristvara om du kollar här i sverige, men som tur så funkar det jättebra att beställa därifrån. Men har du en xbox med Samsung dvd och vill köra DVD+r skivor så är det nog en DVD+R brännare enbart du behöver eftersom dvd+-R brännarna inte klara att patcha Media flagen till DVD-Rom vilket är viktigt för att Samsungen ska acceptera brännda dvd+R skivor. Så det stora mysteriet med Samsung är löst dom som lyckats bränna på dvd+r skivor och spela upp dom på Samsungen hade en DVD+R/RW brännare som till exempel Nec nd 1100 som patchar automatiskt alla DVD+R skivor så att Samsungen tror att det är DVD-Rom. Jag har hittils inte hittat någon DVD+-R som klarar det, så jag funderar att köpa en billig nec ND 1100 bara för att kuna köra DVD+R skivor som är av mycket högre kvalite en DVD-R.

Nu har jag avvikit lite från ämnet här men Plextorn är som sagt det bästa av det bästa men för 100% kompatibilitet så kan det vara fördelaktigt att köpa en separat DVD+R/RW brännare som kostar under tusenlappen idag.....Ha det
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Varför lägga 3300;- när di kan få em LITE-ON +/- för 1200:- låter ju dumt eller en LG som även tar DVD-RAM OM man nu har användning för det!

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Oavsett om du har samsung eller inte så satsa på en Extern - brännare.
    DVD-R har bättre kombatibilitet (och är billigare)och de enda fördelar med + är främst för videoredigering som inte många har ngn använding för, har aldrig hört el läst ngt om att de skulle vara av bättre kvalitet.

Och den LiteOn du nämnde är knappast extern för det priset.

Liknande diskussioner

1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:29
  2. dvd brännare
    By Vhek in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 12:33
  3. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 10:45
  4. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 05:25
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner