Tycker du ska köpa Plextor Px-708UF, jag har bytt brännare typ 5 ggr och för en gångs skull är jag riktigt nöjd. Jag har testat Sonys externa som skulle kunna jämföras med plextorn och den har inte alls lika bred media kompatibilitet. Så vill du köpa en brännare som funkar bra och du vill slippa tänka på vilken media du ska köpa så är plextorn det vettigaste valet. Dom brukar få fram en inom någon vecka på www.itbutikken.dk för runt 3300kr annars är det en bristvara om du kollar här i sverige, men som tur så funkar det jättebra att beställa därifrån. Men har du en xbox med Samsung dvd och vill köra DVD+r skivor så är det nog en DVD+R brännare enbart du behöver eftersom dvd+-R brännarna inte klara att patcha Media flagen till DVD-Rom vilket är viktigt för att Samsungen ska acceptera brännda dvd+R skivor. Så det stora mysteriet med Samsung är löst dom som lyckats bränna på dvd+r skivor och spela upp dom på Samsungen hade en DVD+R/RW brännare som till exempel Nec nd 1100 som patchar automatiskt alla DVD+R skivor så att Samsungen tror att det är DVD-Rom. Jag har hittils inte hittat någon DVD+-R som klarar det, så jag funderar att köpa en billig nec ND 1100 bara för att kuna köra DVD+R skivor som är av mycket högre kvalite en DVD-R.
Nu har jag avvikit lite från ämnet här men Plextorn är som sagt det bästa av det bästa men för 100% kompatibilitet så kan det vara fördelaktigt att köpa en separat DVD+R/RW brännare som kostar under tusenlappen idag.....Ha det
Om du inte leker med livet leker livet med dig
Bookmarks