Nån som vet hur kvalitén är på dvd-spelaren till X-Box. Är den bättre än den till PS2. För den var ju känd för att tappa synkroniseringen vid filmtittande.
Nån som vet hur kvalitén är på dvd-spelaren till X-Box. Är den bättre än den till PS2. För den var ju känd för att tappa synkroniseringen vid filmtittande.
Den ska tydligen vara lite bättre än den i ps2...
Saxat från tomshardware:
The display quality of the DVDs is good. It is approximately comparable to an entry level DVD video player and shows itself to be quite a bit better than that of the PS2. The flexibility is always exemplary. There are neither decompression problems nor jerks on the panoramic shots. As far as sound is concerned, the optical output is compatible with Dolby Digital and DTS. Even if the remote control is basic and it will not satisfy the home cinema fan, the Xbox will function as a respectable DVD player. You won't have to buy a separate one.
Där har du det.. uppenbarligen bättre än ps2ans.
Det där är iofs bara en åsikt från någon tekniknerd i tyskland, inte någon självklarhet.
Vad har han testat med för kablar vid jämförelsen? Composite? S-video? RGB?
Vilka filmer?
På vilken TV/Projektor?
:-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag litar iallafall på honom.. killen skriver liksom en 40 sidig artikel om x-box...
Den kanske inte kan mäta sig med en vanlig dvd-spelare men jag är rätt säker på att den är bättre än ps2ans..
jag litar på han på tomshardware allt hyan skriver om datorer stämmer jämnt han har tyngd bakom orden......
------------------
-------------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
-------------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
Det är inte bra att se på dvdfilmer i spel konsoler ps2 {xboxar har så svag laser
anledning till att jag skiver så här är jag har försökt att spela upp robocop the pilot
i en kunds nya ps2 den hackar i ps2an i en annan dvd spelare fungerar filmen fint i
Centrum Gemini 100 are this forum speaking english jag för står engelska men
det är tänkt att man ska skriva på svenska här!
Last edited by Marcus dvdN; 2004-04-25 at 15:52.
Bookmarks