skulle bara medela att ett chip för att spela backuper på x-box släpps om cirka två veckor av några av mina vänner dom har arbetat dygnet runt sen x-box släpptes med det här chipet
skulle bara medela att ett chip för att spela backuper på x-box släpps om cirka två veckor av några av mina vänner dom har arbetat dygnet runt sen x-box släpptes med det här chipet
Det låter bra, men vad kommer det att kosta??
har inget exakt pris ännu det borde ligga kring 800kr men några kommer att få chiupet nästa vecka för test kan ske psxcare är intresserade av ett chip?
Psxcare vad kommer ni då ta för chipet+montering??
eller kommer det nåt paket-pris?
Först får väl någon erbjuda oss ett chip, så att vi vet vad det kostar...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jag kan fixa ett chip gratis åt er ni om ni är intresserade OBS!! Chipet är inte helt färdig testat ännu! maila mina polare på xboxmodders@hotmail.com om ni vill köppa chip leverans om två veckor säljer endast åt företag! ej privat personer!
det finns inga chip som gör det möjligt att läsa backuper
endast möjligt att läsa orginal från andra system (pal/ntsc)
http://www.xbo*****.co.uk/
[This message has been edited by Svenne (edited 28 April 2002).]
isåfall har mina kompisar gjort det omöjliga för dom har gjort ett chip som kan spela allt!
förklara då för mig hur du ska kunna bränna skivor som du kan spela då hehe
tror att du har missuppfattat hela grejen
du får fråga mina kompisar men så vitt jag vet så liger x-box spelen på dvd skivor eller!!! deras mail xboxmodders@hotmail.com
<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Svenne:
förklara då för mig hur du ska kunna bränna skivor som du kan spela då hehe
tror att du har missuppfattat hela grejen
[This message has been edited by Svenne (edited 28 April 2002).]</font>
Hallå!?
dom har gjort chippet dvs koden!
Neo håller på med ett chipp som klarar spela import spel...
precis import spel går att köra men ej brända som topic startaren påstår
asså så här då:<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Svenne:
precis import spel går att köra men ej brända som topic startaren påstår </font>
kompisar till killen som startat tråden har gjort ett chipp som gör det möjligt att köra brända skivor
Neo håller på med ett chipp som gör det möjligt att köra import skivor...
förstår du bättre nu?
FAKTA !!!!!
det finns inga chip som gör det möjligt att köra BRÄNDA skivor
ORSAKER
1.skivorna är skyddade med kryptering som gör det omöjligt att läsa av dom (ännu)
2.skivorna är brända tvärtemot vanliga dvd (finns inga dvd brännare som klarar bränna )
så ta och ta reda på fakta innan du hetsar upp dig
det finns killar som har hållit på att försöka knäcka xboxens kopierings skydd sen releasen i jap/usa och dom har inte lyckats ännu
kolla gärna
http://www.siliconice.net/XBOX/
och
http://www.xbox-scene.com/smartfaq/smartfaq.cgi
där har du fakta!
och du har testat vad deras nya chipp kan göra?<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Svenne:
[B]FAKTA !!!!!
det finns inga chip som gör det möjligt att köra BRÄNDA skivor</font>
nä omöjligt att testa nått som inte finns hehe
som sagt ta reda på fakta innan du lägger massa dumma inlägg man kan nästan tro du är en 14is :P
Nu skall jag göra det klart för er som inte tror på mig mina kompisar har knäck krypterings skyddet och lyckats få igång brännda spel med deras chip som dom oxå kodat själv! tror ni mig inte så kan ni ju maila dom och fråga!!!
lite skilnad på att ha en hotmail adress & att ha ett chip som funkar :P
inte svårt att regga en hotmail och sen säga att man har chip som går att köra brända spel på..
tror man behöver lite mera konkreta bevis än så.
ge mig en sån enkel grej som att förklara hur man ska kunna kopiera xbox skivorna
jag får inte avslöja mer än vad jag redan berättat så om du inte tror på det så är det ditt problem! bilder på chipet kommer snart att lägas up när deras hemsida är klar! samt bilder på brännda spel! SUG PÅ DEN svenne
LOL
Rippade XBox spel finns överallt på nätet t.ex. IRC
he he envisa människor det finns..Svenne: Det kanske bara är ett dåligt skämt (hoppas inte det) Men förstår inte hur man kan vara så säker på att ingen knäckt koden..Väntar med spänning på resultatet :-)
Dreamcastskivorna är också "svåra" att läsa...en helt egen standard på formatet som ingen cdläsare klarar av. Men med rätt program och en sladd till pc:n tankar av skivan från Dreamcast till PC.
X-BOX har inbyggt nätverkskort...
Räkna på fingrarna....
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Till Hansi
angående DC så tog det 1år innan nån lyckades.
och jodå det kommer säkert bli möjligt att läsa xbox skivorna och chippa maskinerna
men fakta är att det ej går ännu.
Du som har företag borde ju verkligen kolla upp saker innan du kommer med inlägg
fakta igen
1.neo tech håller på med ett chip som gör det möjligt att spela spel/film från andra regioner...allså inte brända (brända filmer fungerar dock även orginal)DVD-r
2.det finns ingen som har lyckats göra en kopia av ett xbox spel
3.det finns ett program du kan tanka ner som gör att din xbox crashar (enda program som går att köra som inte är orginal)
här har du länkar till saker som hör ihop med xbox hackning
http://www.siliconice.net/XBOX/
http://www.xbox-scene.com/smartfaq/smartfaq.cgi
http://www.xbo*****.co.uk/
[This message has been edited by Svenne (edited 29 April 2002).]
Ingenting är omöjligt.
Anledningen till att NEO endast koncentrerar sig på importspel beror på:
1: Dom fick info om var man måste patcha firmware från någon...
2: Dom vågar inte hålla på med chip som kan starta kopierad spel pga de lagar som gäller i England.
2: Dom vågar inte hålla på med chip som kan starta kopierad spel pga de lagar som gäller i England.
hmm hur kan dom ha utvecklat chip till ps2
och nä inget är omöjligt men saken är att ingen har gjort det hitills.
I REST MY CASE
Allt som är på en skiva DVD eller CD
går att kopiera , det är bara en fråga
om hur och med vad .
och det går faktiskt att köpa pirat
kopierade spel från asien så nog är
det möjligt att kopiera skivorna alltid .
frågan är bara vad man ska med spelen till
innan man har ett chip som klarar av det ,
men om snacket om ett chip på det här
forumet är sant så är det ju kanon !!
/ DZ
för det första så är det inte NEO som håller på med regionsfria DVD saker, det är DATEL som gör (de som gjort DVD Region X)
o för de andra så kan man lätt koppla in läsaren i boxen till PCn.
<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Svenne:
hmm hur kan dom ha utvecklat chip till ps2
</font>
Dom var klara med chippet till ps2 innan dom blev stämda med det ena o det tredje, Sen hotade sony dom lite, NEO "la" ner verksamheten officiellt (tror jag iallafall)
ps. allt går om man vill![]()
.:JompZ:.
Jag fick ett mail från de som håller på med chippet:
Tjenare vårat chip klarar det mesta som x-box rippar av orginal spelen
(backuper) och dvd filmer från hela världen inklusive dvd-r priset är
beräknat på 800-1000kr
Bookmarks