Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: När kommer dom bra spelen?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question När kommer dom bra spelen?

    yo.

    Jag undrar när dom riktigt grafiktunga spelen kommer?

    Jag fick precis tag i ett demo på grand turismo 3 och vad var det för speciellt med det? PC kan ju leverera mycket bättre grafik.

    Jag köpte mitt playstation i tron att det skulle vara den ultimata spel maskinen? Men det verkar ju inte stämma alls.

    /D2k

    ------------------

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är ju inte så konstigt att en PC med ett grafikkort för 7.000:- (eller vad de nya geforce 7 ultra turbo super kostar denna vecka) kan generera bättre grafik än en liten låda för 4.000:- med inbyggd dvd-spelare osv.

    Om inte annat så sätter tv-standarden en rejäl gräns. Du kan ju knappast få 640x480 att se lika snyggt ut som 1600x1200.

    Å andra sidan slipper man allt strul, och spelutvecklaren kan få till rätt känsla och flyt i spelet då man vet exakt vilken hårdvara som spelet kommer att snurra i.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Unhappy

    Hej igen.

    Jo men ändå. Varför bygger man inte en låda som ha det allra senaste i sig i sådana fall. Tekniken finns ju.

    Till att börja med så kan man få tag i en cpu som är bra mycket snabbare än den som sitter i nu, och lite mera ram i burken och på grafik kortet "om det nu finns något sådant", skull einte heller skada.

    /D2k

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    En sådan "låda" kallas för PC...och då får man som sagt problem med att spelen inte kan optimeras för en identisk uppsättning cpu, minne och grafikprocessor .
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    41
    Respekt
    24

    Cool

    PS2... All i say...
    PS2!!!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. När kommer den stora prissänkningen??
    By Bill Rey in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-31, 22:33
  3. när kommer nästa sändning messiah?
    By heinrich in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-02-03, 23:45
  4. När kommer ni lägga upp allt från tävlingen i TTT
    By Roniez in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-11-24, 21:00
  5. När kommer Tony Hawk 2?
    By DeLaZoN in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-09-18, 11:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •