Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Sammanfattning över de olika Xbox-chippen

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Cool Sammanfattning över de olika Xbox-chippen

Jag undrar ifall någon kan ge mig en sammanfattning av alla de olika chip som finns till Xbox, typ: funktioner, pris, svårighet att installera, uppgraderingsbar, kvalitet osv.

Ska man hugga första bästa som kommer eller ska man avakta ett par månader och se vilket av alla chippen som blir kungen i djunglen?

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Jag hittade ett schystt jämförelsediagram själv:

<a href="http://www.xbox-scene.com/modchips.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/modchips.php</a>

Nu har jag bestämt mig och jag tänker köra Enigmah.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Enigmah är nog tillräckligt bra. Förhoppningsvis kommer det något chip framöver som själv ställer in regioner på dvd'n så att man slipper skaffa flera fjärrkontroller.

Jag skall försöka hinna med att experimentera lite, vi fick hem amerikanska fjärrkontroller i slutet av förra veckan. Det vore ju kanon om det räckte med att lära upp en programmerbar fjärrkontroll (pronto eller one-for-all t.ex.).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

När tror ni att ni får in enigmah-x? För diverse andra modchip klarar inte alla rellar...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nästa vecka skulle jag tro. Vågar inte lova något då det alltid blir förseningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av infe:
    <strong>När tror ni att ni får in enigmah-x? För diverse andra modchip klarar inte alla rellar...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är trams, alla releaser fungerar till både X-tender, Pandora och Enigmah!

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Hansi: Hur tror du att det fungerar om man köper Enigmah + montering och sedan en månad efter vill byta ut chippet mot version 2 av Enigmah?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Man får betala fullt pris för det nya chipet man köper, antagligen blir det rabatt på monteringen om det fortfarande är samma anslutningspunkter. Det går fort att flytta kablarna från ett chip till ett annat.

Vi fick hem ett xtender idag och skall prova det under veckan. Vi har även fått hem USA DVD-kit och ett par USA originalspel att testa med.

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Alla chippen verkar ha blivit utslagna av MessiahX nu, både funktionellt och prismässigt!

Hansi: när får ni in MessiahX-chippen?

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Spacecowboy:
    <strong>Hansi: Hur tror du att det fungerar om man köper Enigmah + montering och sedan en månad efter vill byta ut chippet mot version 2 av Enigmah?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Lite out of date här men ändå...

Varför skulle man vilja byta till version 2 av enigmah om man redan har 1:an? Vad jag har förstått har detta chip samma funktioner fast det är billigare, både att tillverka och montera.

Den enda skillnaden skulle vara om enigmah-2 klarade regionsfri DVD, men även detta skulle kappast kunna rättfärdiga ett byte när det skulle kosta kanske 500-1000kr (nytt chip + monteringsarbete).

Vissa människor kanske tycker att det är värt det, men då kostar antagligen en amerikansk dvd-fjärr mindre...

/z

<small>[ 19 June 2002, 02:25: Meddelandet redigerat av: zypher ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah och leveranstid. Jag tror inte jag vill svara på en fråga som innehåller dom två orden...

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner