Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Enigmahapplikationer låsta till enigmah?

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Question Enigmahapplikationer låsta till enigmah?

Som ni alla nog redan vet utvecklas ett antal mycket användbara applikationer (divx-, svcd- och mp3-spelare samt ett linuxshell och en browser) till xboxen av inga mindre än enigmahteamet.

Därför undrar jag huruvida det är möjligt att på något sätt skydda dessa applikationer så att de endast kan köras på enigmah-moddade xboxar?

Detta skulle i sådana fall utgöra ett tungt argument för att välja enigmahchip över biosmodifikation.

/z

<small>[ 16 June 2002, 19:16: Meddelandet redigerat av: zypher ]</small>

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Hur ligger det till med Divx-spelaren till xbox, bara den gör det ju mycket intressant med en xbox
    Hur kommer det att fungera? bara att bränna en divx-film på en cd-r 80 minuter å köra!?.

"Modified XBE's and custom code can boot, including Enigmah releases (even if protected for Enigmah chip only"

<a href="http://www.china-messiah.com/messiahx.htm" target="_blank">http://www.china-messiah.com/messiahx.htm</a>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är nog bara desinformation att "enigmahteamet" skulle skriva applikationer som bara fungerar med enigmah. Om så vore fallet skulle dessa applikationer snabbt anpassas så att dom fungerar med alla biosversioner...

Sanningen är nog den att många hackers/programmerare kommer anpassa diverse applikationer och verktyg till xbox nu när det är så enkelt att modifiera den så att man kan köra egna program...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ogge:
    <strong>Hur ligger det till med Divx-spelaren till xbox, bara den gör det ju mycket intressant med en xbox
    Hur kommer det att fungera? bara att bränna en divx-film på en cd-r 80 minuter å köra!?.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad jag förstått så måste man bränna spelaren tillsammans med filmen på samma skiva. Men någon har tydligen kommit på hur man anpassar applikationer så att xbox inte gör reset när man byter skiva, vilket antagligen innebär att det kommer versioner som kan spela upp "lösa" filmer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Finns en divx player med nätverksstöd nu också. så man kan spela filmer som man har på sin pc.

<a href="http://kustom.demented.org/~xbplayer/" target="_blank">http://kustom.demented.org/~xbplayer/</a>

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    GBG
    Respekt
    0

Om jag har fattat rätt av det jag läser här så kan jag alltså köpa ett Enigmah chip till min X-Box flasha BIOS och sen med rätt grejer kolla på DivX Filmer via min X-Box eller rent av via nätverket

rätta mig om jag har fel.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Talking

Jajjamen, visst kan du det, och du behöver inte ens ha just enigmah, funkar med andra modchip också, t ex Matrix.
    /kLaN

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    GBG
    Respekt
    0

Men ser man till priset, samt att man kan få det köpt och monterat här i GBG så talar mycket för Enigmah för min del.

Detta lödfria chip är det något som är bättre med det eller är det sämre.

om du Klan skulle rekomendera något vilket skulle du rekomendera då?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Arrow

Jag är nöjd med mitt Matrix-kort, men det har ju sin begränsning i o m att det bara får plats ett 256kb bios, så jag skulle kanske rekomendera ett xecuter2-kort, de verkar bra på papperet i a f.
    /kLaN

Liknande diskussioner

1. Gör Avalaunch till din standard Dashboard!
    By Slite in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 19:49
  2. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  3. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15
  4. XBOX Multi-X chip ENIGMAH
    By palten2000 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-08-23, 22:16
  5. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner