Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fråga till Hansi

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24

Post Fråga till Hansi

Har ju varit en del snack om att vissa DVD-spelare i Xboxen inte fungerar speciellt bra att köra backuper på. Men det ska ju visst gå att justera in dvd så att det fungerar i alla fall. Lite info om det finns på den här sidan:

<a href="http://digital-forums.com/forum/showthread.php?s=&threadid=68869" target="_blank">http://digital-forums.com/forum/showthread.php?s=&threadid=68869</a>

I alla fall, testar ni att dvd-spelaren klarar backuper då ni installerat modchipet och om utifall att det inte fungerar ställer ni in lasern kostnadsfritt då eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Skall vi ägna tid åt att justera dåliga lasrar så kommer vi ta betalt för den tid det tar. Och vi lär ju inte följa någon anvisning som går ut på att mäta resistansen över en potentiometer och sedan prova oss fram tills det fungerar :-)

Det blir till att hitta mätpunkter för oscilloscop och/eller kolla om man enkelt kommer åt linsen med laserstyrkemätaren...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24

Men ni tar ju betalt för påbörjad timme och om vi säger att det tar ca 30min för er att installera modchipet så har ni ju tid över till att testa och lasern också. :-)

Registrerade
    May 2002
    Från
    sthlm
    Respekt
    23

bränn ut en audio skiva på en cdrw eller en fungerande cd-r tex vivastar eller nån filmbit på en dvd-r stoppa in den spelar din x box skivan så behöver den inte ändras annars är det väl bara följa hans istruktioner som det stod på länken..........

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är väl bäst att man testar en musikskiva på cd-r innan man ens lämnar in den för modifiering. Om den inte kan läsa skivan så reklamerar man den där man köpte den så att man får en fungerande från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  2. Fråga till Hansi ang montering av X2
    By Ogreboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 08:48
  3. Viktig fråga till Hansi angående komponent-kabel!
    By realion2 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 15:46
  4. fråga till Hansi
    By Kulman11 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 19:33
  5. Fråga till hansi pm multi x
    By thunder in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-09-10, 15:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner