Läste lite på xboxhacker forumet att det var ett par stycken som hade problem med deras 7200 hd`s.
Dem blev varma och boxen vart överhettad.
Så det är rekomenderat att köra på en 5400rpm.
Ni har som har tryckt in en ny hd, har ni märkt av det nåt?
Läste lite på xboxhacker forumet att det var ett par stycken som hade problem med deras 7200 hd`s.
Dem blev varma och boxen vart överhettad.
Så det är rekomenderat att köra på en 5400rpm.
Ni har som har tryckt in en ny hd, har ni märkt av det nåt?
hehe jag har inte tryckt in någon hd en ska tjacka på måndag men det vore trevligt med en 7200 eftersom det går snabbare att tanka över till den då men samtidigt kanske det är bäst med en 5400 så det inte blir överhettad jaja vi får se......
Min XBOX har nu stått på i minst 48 timmar i ett inte direkt svalt rum med en 7200RMP 80GB utan att den verkar ha några större problem. Hårddisken har fått jobba en del, jag avlastade min PC hårddisk genom att slänga över 10 gig MP-3 filer till XBOXEn istället...
Men man kanske skall vara försiktig om man kör 120 eller 160GB i 7200RPM i ett varmt rum.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Var köper man en billig hd? någo i sthlm som installerrar en hd mot betalning?
Hårddiskpriserna skiljer väl bara några hundralappar mellan butikerna, jag gick till närmaste butik bara när jag köpte min. Problemet var väl utbudet då dom inte hade större än 80GB på lager.
Jag tar till att börja med 1000:- för att installera hårddisk i XBOX, det inkluderar att den får stå en hel natt och "nollas" samt att jag installerar och formatterar den i xboxen. Jag installerar inte evolution-x på den, men det är enkelt att göra själv. Däremot kan jag lägga in en bra menu.ini fil som automatiskt lägger upp alla spel och program i e:\games, f:\games, e:\apps, f:\apps
Då garanterar jag även att installationen går bra, får jag det inte att fungera så kostar det inget.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Är det någon som har koll på exakt vad som skiljer en 5400 mot en 7200, rent prestanda mässigt ?
Så det tar ett par timmar och nolla en hd alltså?
Det tog 12 timmar att nolla min 80-giggare... Men det går säkert att göra snabbare om man anstränger sig för att hitta optimala verktyg. Jag ville testa xbox hd prepare programmet, och nu vet jag att det fungerar :-)
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Min XBOX har nu stått på i minst 48 timmar i ett inte direkt svalt rum med en 7200RMP 80GB utan att den verkar ha några större problem. Hårddisken har fått jobba en del, jag avlastade min PC hårddisk genom att slänga över 10 gig MP-3 filer till XBOXEn istället...
</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det lär nog inte bli några större problem innan disken är död...
Xboxen har nog inte så bra luftcirkulering som en dator har och även i datorer utan direkt hd kylning så kan hårddiskarna bli riktigt varma.
De första kännetecknen på att det blir något fel lär vara skadade kluster osv. - det kan kanske påverka xboxen genom att visa save-games slutar fungera, program inlagda på xboxen slutar fungera osv.
Det lär inte hända den första veckan/månaden, men livslängden förkortas garanterat (om den nu verkligen blir varm - jag skulle öppna xboxen efter att den kört ett tag och känna på den) - sen beror mycket på slumpen...
Hastighetsskillnaderna på en 5400 och en 7200 rpm är en del. Men behöver man verkligen en så snabb hårddisk? - det går ju fortare än dvd-romen i alla fall
En stor hårddisk kanske, men snabb? - fast det är nog svårt att hitta en stor och långsam hårddisk i dagens läge.
Tjoff
En Western Digital Caviar 120GB IDE 5400RPM för 1.700:- inkl. moms på komplett.se är väl perfekt!![]()
Då det kommit ett snabbare verktyg för HD-nollning (man behöver bara nolla början av hårddisken) kan vi nu åta oss HD-byte för 500:- då vi slipper låsa en PC i 12 timmar :-)
Hansi, alltså om man ska 'förbereda' en vanliga hårddisk till boxen, måste man alltså koppla in den i datorn , och sedan använda det där verktyget?
ogge:
jo det måste man
Är detta till någon hjälp?
<a href="http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=53&products_id=1944&PHPS ESSID=46bd4d086db6db9d29a7457781905eea" target="_blank">http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=53&products_id=1944&PHPS ESSID=46bd4d086db6db9d29a7457781905eea</a>
Bookmarks