Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Här ska allt köpas...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    -
    Respekt
    0

Question Här ska allt köpas...

Hej.

En xbox har surrat runt i mitt huvud dom senaste dagarna och ett köp är planerat hyffsat snart...
    min fråga är kort och gott,
    Vad ska man ha för chip i konsolen? Xtender, Messiah X, Enigmah.... jag är lite hawaii på det området. Jag vill kunna köra import, säkerhetskopior, möjligen nån liten emulator eller divx funktion. en regionsfri dvd vore ju inte fel heller. Men Macrovision free är onödigt.
    Vilket chip ska man skaffa för dessa ändamål?

Om man sedan tankar ett spel hur får man då över det så att man kan köra det på en moddad xbox?

Tack på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det spelar ingen roll vilket chip du har när det väl är installerat. Största skillnaden är hur monteringen går till, hur många anslutningar som skall lödas osv.

Alla lösningar fungerar likadant när det gäller att kunna starta kopierade/importerade spel.

Sedan finns det lite olika lösningar för hur regionsfri DVD skall fungera samt om det är makrovisionfritt eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    -
    Respekt
    0

Men om ni ska göra arbetet. Vilket chip är då aktuellt?

Om jag köper en Xbox isverige och ett Xtender chip från utlandet. Kan ni löda in chipet i konsollen då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Skall vi göra jobbet så programmerar vi antagligen om din BIOS, eller så löder vi dit ett extra eprom/flashminne med hackat BIOS. Har du ett chip kan vi gärna montera det. Jag tänker INTE ta hem enigmah så länge det kostar oss nästan 500:- inkl moms. Inom ett par veckor borde det kosta hälften så mycket.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 22:47
  2. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 16:00
  3. Vad ska jag köpa ny här?
    By kekke in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 14:23
  4. Vad ska jag köpa ny här?
    By kekke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 12:36
  5. kommer allt funka som det ska????
    By shrimp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 20:37

Bookmarks