Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lösa Xbox komponenter sökes !

  1. #1

    Post Lösa Xbox komponenter sökes !

    Jag undrar om det finns någon som har tex en Dvd-rom eller ett moderkort till en xbox som man kan få köpa lite billigt...

    Hansi: Har inte ni nåt som blivit "över" hos er ?

    Den nuvarande dvd-romen vill inte släppa ut släden när man trycker på eject knappen.

    Maila direkt till Morphem@hotmail.com om ni har nåt intressant
    Mvh/Markus

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om det inte går att öppna dvd'n så är det ofta fel på chipinstallationen.

    F.n. tar vi 1000:- för dvd-läsare eller nätdel från xbox. De två trasiga boxar vi har tänker vi annars återuppliva med executerchip när vi får dom, det är nämligen bara banorna runt originalbios som tagit stryk efter för mycket experimenterande med tsop, socklar osv.

    Tyvärr lönar det sig inte att sälja xbox i delar då hårddisken inte går att använda med ett annat moderkort. Och byter man moderkort måste man köra med evo-x bios och en vanlig pc-hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    23

    Post

    Morphem kolla på <a href="http://www.*******.com" target="_blank">www.*******.com</a> under Forum/säljes/köpes där är det en som säljer org. dvd samt org hd

  4. #4

    Post

    Tackar...
    En fråga till Hansi, om orginal bioset är borta, går han till lpc porten då, där man sätter dit ett x-ecuter chip?
    Alltså kan man rädda en xbox genom att sätta i ett x-ecuter chip om man har tagit bort bioset?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag är ganska säker på att den kommer kunna boota på LPC om den inte hittar något bios på det vanliga stället.

    Jag har ett par sönderlödda boxxar vi skall testa på när vi får in xecuter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6

    Post

    Då har jag bara en sista fråga, ni borde väl få in X-ecuter snart, dem har ju börjat skicka ut dem nu.

  7. #7

    Post

    Ojsan, såg att ni hade en förbeställning på gång.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag skickade pengar för våra xecutor för flera veckor sedan, men fick inte besked förräns igår att dom "var på gång". Det har varit så mycket strul med chipreleaser och förbokningar innan, så jag hade ingen lust att ta emot bokningar förräns nu när dom är på ingående.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Sökes låst xbox orginal hdd
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 22:56
  4. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •