Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Lock/unlock hdd??

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Post Lock/unlock hdd??

Har läst de senaste dagarna om nåt problem med att lock/unlock hdd och xbox 1.1 Nu undrar jag varför man överhuvudtaget ska låsa eller låsa upp hdd:n??? Vad innebär det?? Måste jag låsa när jag stoppar in en hdd i min 1.1??? Nån som kan förklara detta lite bättre och vad problemet är som det skrivs om lite överallt. Det vore sjyrrebyrre

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Man kanske vill modifiera sin xbox så att man kan starta med originalbios för att spela xbox live spel i framtiden. Har man bytt hårddisk måste man även låsa den på samma sätt som originalhårddisken om man skall kunna starta med originalbios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Ahaa, så efter att ni byggt in x-ecuter 2 lite i min box, så är det rekommenderat att jag låser disken som jag stoppar i, men så länge jag inte använder live är det bara att stoppa in disken som den är(givetvis preppad enligt guide). Fast vad är detta snacket för nåt??
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
    It's been discovered that maybe 1.1 is using a different RC4 used to get the key to the hd used to generate the password for locking and unlocking harddisks. After a few of you have ran the lock and rebooted, and found the drive inaccessable. I deeply appologise for that, I don't have a 1.1 box to test on. I am currently working on a solution to unlock your drives so you can use it. I believe I have a solution but I'm waiting for someone to test it. I will post here if/when I have a tested solution. Don't worry, we'll fix it up.
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det där "snacket" betyder att man inte skall försöka låsa hårddisken på en 1.1 box innan man rett ut hur man gör det korrekt. Annars riskerar man att sitta där med en låst hårddisk som man inte kan använda till något...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Du är en klippa hansi, då struntar jag i att låsa min disk. Och gör det ev. när de lanserar live här i Sverige, då borde det vara utrett.

Liknande diskussioner

1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 20:30
  2. minskad överföringshastighet efter hdd byte
    By tsaren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 11:38
  3. Göra XBox HDD tystare med HDD program?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 20:22
  4. om HDD olåst, går bra sätta in i hdd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 22:35
  5. HDD locking not supported
    By Finkeln in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 08:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner