Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: X-ecuter bios släppt!

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    91
    Respekt
    23

    Exclamation X-ecuter bios släppt!

    Såg precis på xbox-scene att dom släppt en x-ecuter liknande bios som hade stöd för byte av hårdisk, no-patch hack och eject trick!
    Jag har tidigare varit ganska säker på att jag ska köpa x-ecuter, men nu vet jag inte riktigt längre...
    Hade även stöd för debug executables, vet ej riktigt vad det är.

    Skulle bara upplysa om detta!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Lite mer info

    New Bios Versions!
    >> EvolutionX "2.3"/X-Ecutor Clone (Unofficial):
    No-patch , HDD-swap AND eject-trick

    From .nfo:
    "bios exact same as EvolutionX V2.2.bin, except it allows the trick to patch the media type to 0x80000007 to eject without rebooting the xbox."

    COMPLEX 1.0:
    Same features as the EvoX 2.3 mentioned above but this version should also run debug code and it's based on the new 4627 kernel.
    (untested)

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag kommer eventuellt testa "Complex 1.0" innan jag dyker i säng ikväll. Annars blir det väl imorgon. Fungerar det bra så kommer vi använda det bioset när vi modifierar istället för EVO 2.2
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    91
    Respekt
    23

    Post

    Kommer ni få in openxbox?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nu har jag provat COMPLEX BIOS version 4627.

    Det fungerar alldeles utmärkt.

    Jag har testat:

    Startat DVD-X 2.0 - fungerar perfekt. Nu kan man trycka på eject och byta film utan att xbox startar om...

    Startat Media Player Beta 5 - Samma sak där, nu kan man trycka på eject och byta skiva.

    Startat ett XBOX spel från hårddisken, fungerar som vanligt. Eftersom spelet inte är anpassat för att luckan skall gå att öppna så startar xboxen om när man trycker på eject.

    Jag har inte testat om det är makrovisionsfri dvd-uppspelning.

    Vi kommer övergå till att flasha med detta BIOS inom ett par dagar, antagligen imorgon. Beror på om jag hinner bränna om de dvd-rw skivor vi använder i labbet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    hej jag undrar om det här flashandet
    av bios, måste man lägga in spelen på hårddisken
    eller går det att spela avbrända kopior av spel
    också, kanske en dum fråga

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    91
    Respekt
    23

    Post

    Ska gå bra att spela kopior också, helst från dvd-rw eller cd-rw skivor!

    Hansi: Kommer ni sälja Openxbox eller vet ni någon annan (helst svensk) butik som gör det?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Glömde testa originalspel på 4627'an, läste just att den inte tar originalspel...vilket jag inte testade igår. Nu har jag testat. Originalspel fungerade INTE :-)

    Det är 4134 man skall använda, åtminstonde på de xbox som finns i handeln nu. Senare kanske man måste välja version beroende på vad som finns i boxen från början.

    Efter att jag flashade om till 4134 så fungerade xboxen som jag beskrev ovan, inklusive originalspel.

    <small>[ 13 August 2002, 13:49: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Talking

    Hej hansi dom binära filerna som jag hitade
    hette 4627 och 4134
    vet du något om 4134?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag skrev fel först i mitt förra inlägg. Jag råkade skriva 4132 istället för 4134.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  2. Felmeddelande flasha bios med Xecuter2 Bios Manager
    By Backen in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 09:33
  3. vad är EvoX D.6 ?
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:57
  4. EvolutionX BIOS 2.6
    By sire72 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 11:07
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •