Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hansi: Switch för bios-flash

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Post Hansi: Switch för bios-flash

    Undrar om ni sätter dit nån switch så att man kan välja om bioset ska vara flashbart eller inte, då ni bränner in evo-x.

    Eller byglar ni bara så det går att flasha, i så fall hur mycket kostar det extra att få en liten switch så att man kan ställa in att den inte ska vara flashbar?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vill man ha en switch så tillkommer 500:-

    Det är ett j-a mekkande att ta hål i xboxen, den är rätt dumt byggd med ett metallskal innanför plastskalet som gör att det inte är helt enkelt att få det snyggt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Post

    Alltså jag tänkte inte att den skulle sitta utanför lådan, utan att den bara satt direkt vid moderkortet, så att man måste öppna lådan för att ändra den.

    Orsaken till att jag vill ha nån slags switch är för att kunna låsa bioset så att det inte kan flashas om utan att man vill. Vet inte om det är möjligt, men skulle det t.ex vara möjligt att fixa ned nån information på en skiva som när man sedan startar flashar om bioset direkt när man bootar med den?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Inga problem att sätta i en switch, utöver att det är lite mekkigt om man vill ha den genom skalet som sagt var.

    Och ja, det går att göra en cd-skiva som bootar och flashar om direkt utan att fråga om lov först.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Post

    Men tar du nått extra för switchen då om den sitter på moderkortet?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    22

    Post

    Ja om du läser andra inlägget så ser du att det kostar 500:-
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Säg 100:- extra om vi slipper borra och göra det snyggt osv :-) Det kan inte ta många minuter att löda dit en switch och tejpa fast någonstans på insidan.

    Enda problemet är garantin, du måste bryta vårt garantisigill för att kunna använda switchen. Men å andra sidan är det inte så mycket att garantera i en bios-flashad xbox...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Flasha bios för första gången...
    By Liftwaffe in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 21:43
  2. Omflashning av original bios för Xbox v1.3
    By jme in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 19:23
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  4. BIOS Switch Evo-x X2-lite frågor
    By TsUPeR in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:20
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •