Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: ps2 med hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post ps2 med hårddisk

    sitter här och funderar på om jag ska ta och köpa mig en ps2 eller ex x-box.

    vad jag vet med x-box kan man slänga i en 136 Gigars och det funkar...samma disk som till en pc...men hur är det med hårdisk till en ps2? är det samma som till pc?? tycker det skulle verka trångt...eller samma som till en bärbar?? eller vad är det fär någon??? någon som har koll?

    //Mack
    Det jag inte kan....Lär jag mig!!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det är väl enligt vad jag hört en helt vanlig fullsize-hårddisk (3.5") med en liten konverterare från IDE till PCMCIA Class 1... Jag har för mig det i alla fall?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är en HELT vanlig hårddisk som du kopplar in i IDE-kontakten som sitter på bredbandsadaptern (extra tillbehör, c:a 479:-).

    Men om det skall fungera med de vanliga originalspel som har stöd för hårddisk måste det nog vara en Sony originalhårddisk (ej släppt i Europa). Med t.ex. DMS3 chippet kan man använda en vanlig pc-hårddisk till "andra saker", men jag har inte hunnit hålla mig uppdaterad om exakt vad man kan göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Hansi:

    Funkar hårdisken till ps2 om man köper bredbandsadaptern om man har messiah 2?

    Och hur lägger man in spel i hdd:en?
    Och hur startar man spelen från hdd:en?


  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej. Såhär är det då.

    Mycket riktigt så hittade jag en IDE-kontakt när jag granskade en bredbandsadapter. Jag läste även på på dms3s hemsida, och såg att dom har ett antal hårddiskverktyg. Ett av dom är HDD-Dump som kopierar en skiva eller data från en skiva till hårddisken (t.ex. om du ska installera roms till någon emulator och så), och så har dom även HDD-Explorer som låter dig browsa hårddisken och starta grejer ifrån den. Helt klart fräsigt

    Ska nog pressa in min nyinköpta 160gb-disk i min PS2a och sedan pumpa in så många som möjligt av filmerna i min filmsamling (450+) Sen är det ju bara att njuta... Hehe =)

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av spel
    Hansi:

    Funkar hårdisken till ps2 om man köper bredbandsadaptern om man har messiah 2?

    Och hur lägger man in spel i hdd:en?
    Och hur startar man spelen från hdd:en?

    Det jag läste i min post innan var om man hade DMS3... Är inte hundra på att det funkar med messiah eftersom man var tvungen att uppgradera DMS3 med en ny flash för att få alla HDD-verktyg att funka... Tips är att kolla messiahs hemsida.

    Lägger in gör du som sagt med HDD-Dump (om du har DMS3), och startar spelen gör du väl med HDD-Explorer Lätt. Om man har DMS3. Som för övrigt verkar ganska totalt överlägset alla andra... Hua =)

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    funkar det med ripper 2 då? det står överallt att det har stöd för hårddisk på version 9 och 10. kan man använda samma program som till dms 3 till ripper också? det är väl ingen större skillnad?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla DMS3 program vi testat har fungerat med Ripper...alla och alla förresten, det är nog bara DMS explorern (inte hdd explorern) vi hunnit testa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    DMS3 känns fortfarande mer genuint. Det blir det självklara valet

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lazerfisk
    Okej. Såhär är det då.

    Mycket riktigt så hittade jag en IDE-kontakt när jag granskade en bredbandsadapter. Jag läste även på på dms3s hemsida, och såg att dom har ett antal hårddiskverktyg. Ett av dom är HDD-Dump som kopierar en skiva eller data från en skiva till hårddisken (t.ex. om du ska installera roms till någon emulator och så), och så har dom även HDD-Explorer som låter dig browsa hårddisken och starta grejer ifrån den. Helt klart fräsigt

    Ska nog pressa in min nyinköpta 160gb-disk i min PS2a och sedan pumpa in så många som möjligt av filmerna i min filmsamling (450+) Sen är det ju bara att njuta... Hehe =)

    tjena vart kan man köpa en ps2 Hårddisk?? o för hut mkt??

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går alltså ut på att du köper en original ps2 bredbandsadapter

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144

    och en vanlig PC-hårddisk
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    hårddisk

    Citat Original inlägg av Hansi
    Det går alltså ut på att du köper en original ps2 bredbandsadapter

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144

    och en vanlig PC-hårddisk
    men ska man ha en bredbandsadapter o en åc hårddisk o lägga in den så fungerar den??? e de allt men hur instalerar man de ??? fungerer det om man har DMS3??

Liknande diskussioner

  1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  2. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  3. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •