Har monterat evox i boxen men nu när jag startar upp boxen så piper den till och den stänger av och sedan på sig igen ett par gånger sedan blinkar den rött och gult.. Vad kan det vara för fel??
Har monterat evox i boxen men nu när jag startar upp boxen så piper den till och den stänger av och sedan på sig igen ett par gånger sedan blinkar den rött och gult.. Vad kan det vara för fel??
hehe har samma prob men jag råka löda bort en löd punk, en polare ska fixa det
men du ska kolla så allt sitter som det ska och inget nuddar varan!!!!!!!!!!!!!!
Monterat EvoX???
Monterat chipp? isf. vilket?
Flashat TSOP (onboard bios) med EvoX? isf. så glömde du troligtvis att göra den till en 1mb fil innan du flashade.
Jag har samma fel som Gusten efter att jag har lött in ett X-ecuter och jag kan inte begripa vad det är för fel.. det är nämnligen kontakt mellan alla punkter! nån som vet vad det är börjar bli smått förvirrad?
GoBiE> Löd loss chipet och se om det fungerar utan. Gör den det så löd dit det igen och var försiktig så inget ten kan smita mellan kortena och kortsluta.
Gusten> Vad menar du med "Har monterat EvoX"??
Det finns ju inget chip som heter EvoX.
X-ecuter ersätter TSOP helt o hållet va?
Hmm mitt X-ecuter är helt korrekt installerat ... börjar fundera på om det är xboxen som är trasig ... nån annan som vet vad det kan vara?
Hur exact yttrr sig ditt fel?
Kolla igenom hela kortet så det inte ligger ten ngn stanns.
Löd igen alla hålen utan chipet i.
Var noga med jord punkten!!! Den hade en vana att lossna hela tiden för mig = Pip ljud Grön\röd blinkning+av på av på.
Jag lödde dit en kabel på chipet sen skruvade jag fast det under jord skruven bredvid chipet och det var min lösning
lycka till!!!
Hedis
När jag startar boxen så piper den till och startar om 3 gånger... där efter så blinkar den och texten "ur xbox require service" kommer upp..." utan chip så fungerar den...
GoBie> Säger den fel 13
Isf så betyder det att den inte hittar dashboarden.
Den fungerar alltså helt problemfritt utan chip?
Kommer det upp så även om du försöker boota med skiva?
Vilket error nr:?
<small>[ 13 December 2002, 20:20: Meddelandet redigerat av: Hedis ]</small>
Chipet kanske har en "yboxdash" bios på sig
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Märkte nu att när jag hade chippet ikopplat så kom det inte upp något på skärmen efter 3dje omstarten var helt svart!...
Det verkar ju på något sätt som xboxen inte hittar chippet... jag hade ett chip i som fungerade i ett par veckor sen slutade det att fungera om jag köpte ett nytt chipp och detta kan jag inte få att fungera heller..
Jag hade liknande prob. när jag installerade mitt MATRIX.
Det som händer är att boxen resettar tre gånger med lite varierande resultat och ljud (ibland lät HDn konstigt ;-)
Om man har ett Matrix så beror det på att chippet inte sitter helt okej fastskruvat.
Ta loss det, sätt fast det noggrant. Ha DIP-switcharna i on & on och sätt på boxen. Det skall då blinka grönt (tror jag).
Med boxen på - ändra dip 1 till off och hoppas att det blinkar grönt. Gör det inte det kan man pilla lite på chipet när boxen är igång. När man får ett lysande grönt ljus borde det funka. Skruva fast lite mer och testa sedan med någon skiva (exv evoxdash...)
Bookmarks