Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: X-Ecuter eller OpenXBOX

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Inlägg
    156
    Respekt
    23

    Post X-Ecuter eller OpenXBOX

    Ja, vad är skillnade mellan dessa chip o vilket ska jag välja??

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23

    Post

    Skillnaden är att X-Ecuter är lättare att installera och finns att få tag i nu. OpenXbox är slut på alla ställen jag har sett, men kommer in runt den 23:e aug. X-executer har är probrammerad med en bios medans openxbox är tom från början.

    Den stora fördelen med openxbox är att du har möjlighet att programmera biosen via din PC, detta medför att man kan byta bios till den senaste och bästa när nya bioser kommer ut på marknaden. Jag har nämligen svårt att tänka mig att utvecklingen stoppar där den är idag utan det finns en stor risk till att man behöver byta bios i framtiden för att kunna använda alla funktioner som kommer att finnas.

    Jag har bestämt mig för att skaffa en openxbox just på grund av att x-ecuters bios inte går att flasha.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    Det är väl oxo så att, om jag förstått det rätt, att OpenXBox inte skriver över originalbioset så att man kan välja vilket man vill ha. Dvs. att man kan välja att köra original bioset eller det bios man själv valt att flasha in. Detta borde vara en fördel om MS Online joxet som kommer nästa år ej kommer ha stöd för egen-flashade bios (fast jag tvekar till att det kommer vara så).
    Det är även tryggare iom. att originalbioset alltid finns kvar så man kan inte 'krascha' sin XBox.

    Om jag uppfattat det rätt så skriver man över originalbioset med Evolution-X, och det är den största skillnaden mellan det och OpenXBox. Nu frågade du om X-Ecuter, men ändå. OpenXBox är hursomhelst det bästa valet utav dessa två om du vill ha en framtidssäker X-Box.

Liknande diskussioner

  1. köpes: defekt PS2 eller delar av ett PS2
    By kungmidas in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 17:48
  2. Ny Xbox eller X-B.I.T Chip ?
    By TwiZteD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 13:01
  3. X-ecuter eller OpenXbox eller båda?
    By chiper in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-07-20, 14:22
  4. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 19:27
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •