Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Multi X installation = Katastrof !!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Falun Sverige
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs down Multi X installation = Katastrof !!!

    Hallå experter!
    Jag har ett stort problem !
    När jag skulle installera mitt Stelth 2000
    så stod det klar och tydligt i beskrivnigen att jag skulle vara försiktig med en viss kabel. Den är nästan platt och har många kablar fastsatta. Nu var det så att det ringde precis då jag satt och svettades och skulle ta bort den. Så jag råkade hoppa till och dra sönder den. nu undrar jag om det finns en sådan kabel att köpa av någon snäll och billig rackare. Det vore guld, för hur skulle det gå om man inte fick sin spel kvot om dan.
    Sen en sån där VCD modul. Hur sätter man in en sån. Jag förutsätter att det är för att kunna se på VCD:s på sin playstation, och hur mycket kostar den ungefär ???
    Tack på Förhand / Pickford
    /Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Är det den orange flatkabeln som gått sönder är det ganska kört. Man får köpa en ny laser, eller sitta och toklöda byglingar för alla anslutningar som skadats. Vi åtar oss INTE ett sådant jobb, det tar för lång tid.

    VCD-modul...beror på vilken playstationmodell du har. Har du 7502 eller äldre är det bara att trycka dit. Annars måste man löda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Falun Sverige
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wink

    Jag tror inte att den är orange... Men det funkar att få igång den och få fram det som är då man inte har ett spel i... men den laddar inte spelet.

    Det går alltså inte att fixa?

    En jag har en 5000 någonting. Hur mycket kostar en sån och hur sätter man dit det.

    /Fredrik

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Lightbulb

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Pickford:
    Hallå experter!
    Jag har ett stort problem !
    När jag skulle installera mitt Stelth 2000
    så stod det klar och tydligt i beskrivnigen att jag skulle vara försiktig med en viss kabel. Den är nästan platt och har många kablar fastsatta. Nu var det så att det ringde precis då jag satt och svettades och skulle ta bort den. Så jag råkade hoppa till och dra sönder den. nu undrar jag om det finns en sådan kabel att köpa av någon snäll och billig rackare. Det vore guld, för hur skulle det gå om man inte fick sin spel kvot om dan.
    Sen en sån där VCD modul. Hur sätter man in en sån. Jag förutsätter att det är för att kunna se på VCD:s på sin playstation, och hur mycket kostar den ungefär ???
    Tack på Förhand / Pickford
    </font>
    Tja. Hoppas att jag får ett svar på min fråga fast att den antagligen är ganska dum. Hur tar man bort flat kabeln utan att den går sönder? eller hur är det minst risk att den går sönder??

    Ape 666

Liknande diskussioner

  1. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 08:17
  2. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  3. multi x installation
    By deejay wiz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 13:53
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •