Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med nya dashboarden.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post Problem med nya dashboarden.

    Har ett mycket konstigt fel på min Xbox efter att ha installerat den senaste dashboarden.
    För det första så bootar min Xbox konstigt. Den bootar upp med den nya bakgrundsbilden men när jag försöker gå in i nätverksinställningar samt hårddiskinställningar så händer inget. En annan knepig sak är att menyerna ser exakt likadana ut som den gamla dashboarden. Dessutom går det inte att editera något i hdd och network inställningarna.
    För det andra: När jag går in till MS dashboard, alltså orginaldashboarden och trycker eject så att Xboxen bootar om: då kommer jag helt plötsligt åt den nya dashboarden samt de nya inställningarna.
    Tyvärr kan jag inte spara mina inställningar eftersom det verkar som att min ini fil är helt fuc*ed och därför inte kan spara ändringarna. Detta medför även att jag inte kommer åt min Xbox via ftp då jag INTE har valt ftp server on som standard när jag laddade upp den nya ini filen.
    Frågan är hur jag nu ska kunna få den nya dashboarden installerad igen. Jag har fixat min ini fil som den ska vara men jag kan inte föra över den på Xboxen då ftp inte är på.
    Tyvärr hade jag lite väl bråttom att testa den nya dashboarden utan att tänka på att ändra alla inställningar i ini filen :-(
    Den enda chansen jag har att fixa till min Xbox borde vara att boota med cdrw. Men frågan är då om jag alltid måste använda cdrw skivan. Hoppas någon har haft detta problem och kan svara på mina kanske dumma frågor. Har sett 2-3 som har haft detta problem men vet inte hur det gick för dem eller hur dom löste det.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    Tog du bort den gamla EvoX innan?
    Annars gör det, så kommer det nog att funka.
    Orsaken är att du troligen inte har ändrat alla EvoX filerna.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    Gamla dashboarden menade jag,
    men det fattade du nog.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Den gamla dashboarden skrev jag över då jag ftpade upp den nya. Felet ligger antagligen i inifilerna som sagt.
    Ska nog fara till stan imorgon och köpa en eller 2 cdrw skivor som jag kan boota med, då lär det väl fungera med ftp då jag har ändrat inställningarna i ini filen. Sedan så bör jag väl kunna ftp till xboxen när jag bootar med cdrw skivan och har rätt nätverksinställningar.

Liknande diskussioner

  1. Problem med att få igång nya spel!
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:16
  2. Problem med nya spel!!!
    By Rickedicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 15:42
  3. Problem med flera nya lir
    By Gumman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 22:16
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 21:11
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •