Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Får INTE igång nätverk mellan PC och X-box

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post Får INTE igång nätverk mellan PC och X-box

    Har en ny korsad nätverkskabel (10m) inkopplad mellan PC och X-box.
    Superdisc 3.1 installerad på boxen.
    Ställt i static IP på boxen. Ställt in fast IP i anslutningen på PC. Ställt i nätmask på PC. Startat om båda. Användare och lösen: xbox...

    Försöker pinga boxen från kommandotolken, inget svar... Ingen connect när jag försöker med FTP explorer från PC.

    FTP explorer på boxen verkar hänga sig om jag går in där.

    Jag har läst flera nätverksguider och gjort exakt som det står.

    Inget funkar... HJÄLP.
    Mvh Magnus

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    24

    Post

    Hur satte du fast ip på boxen? i evox.ini innan du brände skivan? för det är den enda möjligheten.
    Man kan inte sätta fast ip "på" skivan. Det går nämligen inte o spara så det måste finnas en DHCP server om skivan skall fungera "orginal"

    Öppna därför evox.ini på datorn och ändra Static IP Yes
    Ip 192.168.0.vad du nu vill ha

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jag märkte att det inte gick att ställa in från skivan. Så jag installerade Superdiscen på HD:n. Sen gick det att ändra till static IP och spara.

    /Magnus

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    GBG
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Hej !
    Jag hade samma problem som dig, jag har ett bredbandsmodem för internet och jag var tvungen att lägga till en ny anslutning , under nätverk,
    Jag använder XP, jag har ej fått det att fungera smärtfritt eftersom jag måste återställa systemet som det var innan jag la till ny anslutning för att jag skall kunna använda internet igen.
    Jag vet ej om du blev klokare av det här,
    H/Simba

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Inlägg
    143
    Respekt
    23

    Post

    det går inte att få internet samtidigt som du sitter med xboxen. eftersom windows ger en automatisk ip till xboxen som inte funkar. 168......

    gör så här >>

    xbox: I evox meny välj, use static ip - yes, setup network - yes, och ange 192.168.1.102 som ip, subnetmask 255.255.255.0 och default gateway 192.168.1.101

    längre ner aktivera ftp och välj lösenord om du vill.

    PC: Gå in på nätverks config. välj att du vill ge en egen ip-adress. och skriv 192.168.1.101 och subnetmask 255.255.255.0

    spara och stäng av både xboxen och datorn. vänta lite 5-6min, sätt på din xbox först och sedan datorn.

    sedan när du vill köra ftp är bara att skriva 192.168.1.102, och det lösenord som du eventuellt angav i evox.

    lycka till

    föressten, strunta i din nätverks hub eller switch om du har en sån. kör bara din korsade kabel dirckt från din dator till xboxen

    <small>[ 12 January 2003, 16:28: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om man har en PC med ett nätverkskort samt en hub, och har kabelmodem + pc + xbox kopplade till hubben finns det två alternativ.

    1: Om man får mer än en ip-adress från internetoperatören så kör man STATIC IP = NO på boxen så får den en fungerande adress. Se till att byta ftp-lösenord på boxen för säkerhets skull bara då den nu nås "utifrån".

    2: Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.0.2. Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.0.1. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.0.1 på samma nätverkskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Talking

    Ang punkt 2 så har jag skrivit OM det i ett inlägg, KANSKE dax att skriva till det i Nänverkskonfig kanske Man markerar IP egenskaper sen ser man en KNAPP som heter avancerat klicka på den så lägger du till ett NYTT IPnr till din xbox

    <small>[ 13 January 2003, 10:57: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. HALO NÄTVERK 22.00 KOM OCH SPELA
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 10:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •