Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: hansi/psxcare

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

Post hansi/psxcare

tjaba!
    nu är det dax att modda, tänkte fixxa hos er nu i veckan.

undrar då bara, det vanligaste ni gör är väl att flasha om? men om jag då av nån aledning vill köra "omoddat" måste jag flasha tebax med xbox orginalbios... och sen kan jag ju inte flasha tebax igen?

är det då inte bättre att köra ett chip som jag lätt kan koppla ur och sen in igen?

jag är inte intresserad av att byta hd.

och just det, NTSC spel, det funkar med moddning hoppas jag?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, vi gör nästan uteslutande omflashning.

Om man vill köra xbox originalbios så kan man faktiskt lösa det även med en biosflashning, Det går nämligen att lägga in upp till 4 olika biosar i xboxens "bioschip" och välja mellan dom genom att koppla en eller båda av två punkter på kretskortet till jord.

NTSC-spel fungerar. Man bör använda ntsc/pal selector v2 också, så att spelen går i rätt hastighet. Vad jag förstått så är det inte spelen själva som styr detta med xbox, utan man måste ställa in manuellt med det programmet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

okej!
    vilken butik är det man ska ta sig till om man vill ha boxen moddad då?
    =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Spelar ingen roll
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Man behöver inte använda NTSC/PAL selectorn för att spelen ska gå i rätt hastighet. Den är till för att få färgbild även utan RGB Scartboxen i NTSC spel.

Vissa NTSC spel (NFL Blitz 2002 och 2003 och Sega GT 2002) kräver att man ställer om till PAL-60 för att funka ordentligt. Men de andra jag testat funkar fint utan det. Har kört alla spelen till xboxen, de flesta på NTSC versionerna så jag borde märkt det annars.

<small>[ 16 September 2002, 11:24: Meddelandet redigerat av: winne ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

När folk ringt och undrat varför filmsekvenserna i spelen går ryckigt brukar jag be dom prova ntsc/pal selectorn. Sedan hör jag aldrig av dom igen, så jag antar att det hjälper :-)

Så för säkerhets skull skall man nog ställa xboxen i ntsc-läge när man spelar ntsc-spel, vore trist om spelet skulle påverkas på något sätt om xboxen skulle stå i fel läge, som det t.ex. gör i Sega GT där timern går för fort när man skall ta licenser vilket gör det mer eller mindre omöjligt att klara banorna innan tiden tar slut.

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Ok, men för att få Sega GT 2002 att funka med timern och AIn på de andra bilarna, räcker det med PAL-60.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner