Jag har tänkt att köpa en Xbox snart, om jag skulle köpa en från USA, vad har det för betydelse? den är ju mycket billigare. Kommer den inte att fungera med dom europeiska tv-apparaterna, eller?
Jag har tänkt att köpa en Xbox snart, om jag skulle köpa en från USA, vad har det för betydelse? den är ju mycket billigare. Kommer den inte att fungera med dom europeiska tv-apparaterna, eller?
Med modchip i en USA box och Engimahs PAL-NTSC selector går det bra. MEN du måste fixa nån ström-transformator/omvandlare för att fixa till 110V 60Hz ström till din USA box och de är nog rätt dyra. Plus att frakten från USA inte är direkt billig heller.
så $199 = 1930kr + 700-1000 spänn för strömomvandlare + 500 spänn i frakt (jag gissar) = ca 3300 - 3500 kr. Du får en svensk Xbox för 2490 på vissa ställen så jag har svårt att se att det skulle på nåt sätt vara bra att importera själv.
Anledningen att importera xboxen för att få spelen snabbt (usa spel) försvann ju när modchippen kom.
tack för svaret, just det jag undrade över, vart finner man en xbox för 2500 i sverige?
<small>[ 14 June 2002, 18:46: Meddelandet redigerat av: ogge ]</small>
Det är härifrån jag funderat att köpa xboxen:
<a href="http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=84&products_id=1903&likr ef=link" target="_blank">http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=84&products_id=1903&likr ef=link</a>
Lite längre ner på den sidan under rubriken "What's in the box"
Står det att 220V stepdown converter for European & Australian customers följer med.
Den kommer gå på minst 4000:- och kanske upp emot 4.500-5.000:- inklusive MOMS lite beroende på hur mycket frakten kostar. Och då måste du leva med en 2-kilos transformatorklump samt ingen garanti alls...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
nån som vet vart man kan köpa en transformator helst i sverige!
Vi tar 900:- för en 150W konverter. Det duger inte med mindre till xbox...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks