Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xecuter2, misslyckad installation?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post Xecuter2, misslyckad installation?

    Har haft uppe mitt problem tidigare...

    Jag har installerat ett Xecuter 2 lite (pinheader). Först kunde jag boota från CD och körde superdisc, sen vägrade den, funkade igen och nu vägrar den igen. Det har aldrig gått att boota från HD... Den fastnar vid "Xet" och det står Xecuter2 under. Då står CDn och spinner men läser inte. Försöker jag boota utan CD fastnar den bara på samma ställe.
    Har testat med en tom HD (nollad) och superdisc i DVDn. Då får jag error 16, den saknar alltså dashborden.

    Fungerar modchipet som det ska? Jag får ju ändå fram Xecuter2-texten och det har funkat.

    Hur går egentligen boot-processen till, någon som vet? Kan jag nollställa något?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0

    Post

    Hade precis samma fel som dig! Det jag gjorde var att löda bort pinheadern och löda fast kablarna istället, funkar nu utmärkt!!!
    P.s om du skall löda bort pinheadern var mkt mkt försiktig!!!!
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Kolla även att IDE-kabeln inte är skadad innan du börjar löda och härja..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av a00sambe:
    <strong>Hade precis samma fel som dig! Det jag gjorde var att löda bort pinheadern och löda fast kablarna istället, funkar nu utmärkt!!!
    P.s om du skall löda bort pinheadern var mkt mkt försiktig!!!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Fastnade din då det står Xecuter2 och DVDn bara spann? Vägrade den även starta från HD?

    Någon som vet vilka pinnar som gör vad på xecuter2? Beror det på dålig kontakt kan det ju inte vara någon datapinne...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0

    Post

    Efter pinheaderinstallationen funkade mitt xbox vid 2 uppstarter, sedan började den få fnatt, den stannade vi executer2 och dvd började spinna utav bara helvete, bootade 2 gånger och det började blinka rött och grönt!! sedan plockade jag isär xboxen igen och kollade lödningarna fyllde på där det såg ut att behövas, satte ihop xboxen, xboxen startade upp normalt med xecuter2 2 gånger sen hände samma sak. Då tog jag bort pinheadern (ett helvete) och lödde fast xecutern med sladdar, och sim sala bim nu funkar den utmärkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Liknande diskussioner

  1. Fel på Xecuter2 Bios manager 1.1
    By LinX in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 15:07
  2. Xecuter2 Build 4977
    By BullHead in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-15, 18:40
  3. Xecuter2 Lite - Flasha om?
    By zaben in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 15:52
  4. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  5. Misslyckad Matrix-installation
    By DisasterMagnet in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 21:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •