Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Matrix i V1.1

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post Matrix i V1.1

    Tjena..
    Sitter med en xbox v1.1 och ett matrix chip som är flashat med Evox 3.6...
    Jag undrar om där är någon som fått igång det utan att löda igen hålen på moderkortet!?

    Det enda jag får upp nu typ är att boxen behöver lämnas in på service (när matrix sitter i)..
    Eller så blinkar den o piper till utan något ljud..Tycker jag har testat ändra switharna på matrixet i alla lägen.
    Har testat skrapa lite i hålen med en nål, men jag kanske måste skrapa lite till..
    I alla fall, om någon fått igång det utan att fylla hålen, så vore jag tacksam om ni berättade hur det gick till...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Renko:
    <strong>Tjena..
    Sitter med en xbox v1.1 och ett matrix chip som är flashat med Evox 3.6...
    Jag undrar om där är någon som fått igång det utan att löda igen hålen på moderkortet!?

    Det enda jag får upp nu typ är att boxen behöver lämnas in på service (när matrix sitter i)..
    Eller så blinkar den o piper till utan något ljud..Tycker jag har testat ändra switharna på matrixet i alla lägen.
    Har testat skrapa lite i hålen med en nål, men jag kanske måste skrapa lite till..
    I alla fall, om någon fått igång det utan att fylla hålen, så vore jag tacksam om ni berättade hur det gick till...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man ska nog inte vara allt för ivrig när man gör det utan man ska vara lugn & sansad, har läst ett antal som inte fått det att funka, men som sagt jag har gjort det på 5 st xbox utan att lödda utan problem, orsak? well jag gick lungt fram & metodiskt du tjänar på det i längden tro mig. Gå annars till deras egen hemsida där hittar du allt du behöver veta + en video om hur du intsalerar chipet. Lycka till............
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    den där videon visar faktiskt inte mycket till hjälp.. jag menar dom kan väl inte tro att folk inte förstår att man måste SÄTTA i chippet.. det är det enda som videon visar, att man "stoppar i" chippet. "OK!"

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Blinkar det grönt kan det bero på att man har en "anpassad" bios som t.ex. försöker ladda yboxdash.xbe eller köra allt från e:

    Men jag tror inte det är problemet just nu då jag inte sett någon "anpassad" 3.6:a ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Matrix installationsproblem v1.1
    By wasabi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 10:18
  2. Matrix, Xbox v1.1 (viktigt) Hjälp
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 03:55
  3. Matrix och Xbox v1.1
    By Per Jonsson in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 21:21
  4. Hjälp med Matrix chip på V1.1
    By longshot in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 22:37
  5. Matrix, Xbox v1.1
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •