Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Installera superdisc 3.5

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Landskrona
    Respekt
    0

Post Installera superdisc 3.5

Jag undrar vilket alternativ som blir bäst att installera, den "lilla" eller den "stora"??? Jag vill spela emu.-spel, och jag har orginal hårddisk och flashat bios. Kommer mina inställningar att bli kvar, kommer SD att byta bios version samt kommer det som jag har sparat från olika spel att försvinna.

Vad jag har förstått så är det bara att lägga SD i boxen och klicka på det alternativ man väljer och sen skall allt vara klart för att köra igång o spela, stämmer det???

Tack!!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

men lilla vän det beror på vilken storlek på HD du har den lilla tar du BARA om du har ORGINAL HD I, DEN STORA tar du OM du har en större HD i boxen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Landskrona
    Respekt
    0

Vad är det för skillnad då???

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Skillnad???? Ingen alls det bara är så eftersom du har ORGINAL HD skall du välja "liten" hade du haft en 120GB skulle tagit "stor" gå in på PSXCARE menyn & välj.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag har aldrig orkat bränt ut superdisken. (kör den direkt) Men om man exempelvis har en 10GB orginal hårddisk i xboxen. Ska man inte då välja large så man får en 2GB f partion?

<small>[ 26 May 2003, 13:50: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Nej det finns ett val för det FORMAT F: i en meny

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23

Enda skilnaden på Smal och large är at väljer du small så kopieras programen till E: Väljer du large så kopieras programen till F:

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Japp. Och jag rekommenderar att man kör en small install oavsett om man har större HD eller inte, och sen formaterar F: manuellt.

Jag föredrar iaf att lägga alla emus och apps osv på E:\(med tanke på att den bara är knappt 5gb)och spara F:\ till musik/filmer/spel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av wmadoss:
    <strong>Japp. Och jag rekommenderar att man kör en small install oavsett om man har större HD eller inte, och sen formaterar F: manuellt.

Jag föredrar iaf att lägga alla emus och apps osv på E:\(med tanke på att den bara är knappt 5gb)och spara F:\ till musik/filmer/spel</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Men har man ett par kompletta romsets så räcker 5gb inte långt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Men romsetten ligger väl inte på SD. Och många emulatorer har stöd för att lägga rommarna var man vill.

Liknande diskussioner

1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 16:20
  2. installera evo-x med superdisc
    By natano in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 02:52
  3. Bootar ej superdisc 3.5
    By mickep76 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 12:15
  4. xboxdash.xbe version på superdisc 3.5?
    By samplehead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 20:03
  5. Installera Superdisc 3.5 via ftp?
    By D-mark in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 20:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner