Hur ska man göra när man vill bränna en helt vanlig DivX film på CD-RW och sedan spela upp den i XBOX:en ? Går det ? Villket program ska jag ha etc...
/MVH Jonathan
Hur ska man göra när man vill bränna en helt vanlig DivX film på CD-RW och sedan spela upp den i XBOX:en ? Går det ? Villket program ska jag ha etc...
/MVH Jonathan
Nero Burning (bränns i ISO 9660) bränner mina på MEMOREX (X42) CD-R skivor funkar hur bra som helst.
<small>[ 26 May 2003, 08:25: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Hmm! men måste filmen vara .iso då eller ?, ska man göra dem till xiso filer typ ?
/MVH Jonnte
Det går att bränna som .avi och öppna i xbmp.
Ok tack. Ska pröva det.
lite förvirrande... hur bränner man .avi som iso9660. ja menar då måste man väl göra en .iso image av .avi filen först eller e jag helt ute å seglar nu?
Du öppnar bara nero & stoppar in avi´n som den är & bara bränner det rätt av, nero står som standard på ISO9660 enklare än så kan det inte bli.
Är det Data > Data Disc ??? sen add och burn ??
Jag testade Data > Data Disc sen addade jag filmen (.avi) och brännde, satte in cd-rw:n i xbox:en och startade xbmp och hittade filmen från cd:n, men när jag klickar på den blir det bara svart, jag brännde filmen och subsen på cd:n.
Tricket är att använda Xiso Tool och göra om filmen till en .ISO fil.
Sedan navigerar man sig fram i Nero där det står Burn Image sedan är det bara att leta upp filen och bränna
Inte fan behöver man det stoppa in CD-RW skivan i brännare i NERO välj CD-ROM ISO, välj NY,leta upp AVI filen, lägg den i den vänstra fältet, bränn. Stoppa in CD-RW skivan i xboxen, starta xbmp, välj videos el filmer var du nu har, leta upp avi filen, spela upp.
Bookmarks