Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: iso från cd-r

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Thumbs down iso från cd-r

jag har iso-fil på cd-r. pc:n kan inte läsa iso-filer. nån som har nåt förslag.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23

pc kan se alla filer på cd´n, så flytta filerna till pc.

Nu bränner du den på cd-rw eller flyttar den till xboxens hdd via nätverket

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

men grejjen är att jag inte kan läsa skivan på datorn...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

läsa iso filer??iso är en "image" fil, en fil som ska brännas i ett brännare program som NERO el CD-RWIN, för att se vad ison innehåller kör du winiso då ser du vilka filer iso imagen innehåller, ett tipps använd xboxisotool för att skapa & packa upp isos.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Borlänge
    Respekt
    23

Exclamation

PC:n kan inte läsa Xboxens filsystem så du måste hiva i skivan i en Xbox som klarar cd-r och ftp:a över filerna till datorn och sen bränna. Antar att du tog "burn/write image" när du/nån brände skivan.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Rippa skivan till en ISO-image med valfritt program och packa sen upp ISOn med xISO. PCn kan inte läsa XBoxens CD-format, men den KAN rippa ner alltihop i en image.

...det här förutsätter förståss att du egentligen menar att du har en CD-R med ett XBox-spel på och inte att du har en CD-R med en ISO-fil på.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Exclamation

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av grunne:
    <strong>jag har iso-fil på cd-r. pc:n kan inte läsa iso-filer. nån som har nåt förslag.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hmm e d cd-romen som inte kan läsa av filen på skivan?
    Prova att sätta den i en CD-RW Brännare & kör över den filen till XBOXEN därifrån, annars e det ngt brännar fel & skivan blivit korrupt på ngt sätt, d händer ibland även den bäste som bränner.

<small>[ 13 December 2002, 10:10: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Flic:
    <strong>Rippa skivan till en ISO-image med valfritt program och packa sen upp ISOn med xISO. PCn kan inte läsa XBoxens CD-format, men den KAN rippa ner alltihop i en image.

...det här förutsätter förståss att du egentligen menar att du har en CD-R med ett XBox-spel på och inte att du har en CD-R med en ISO-fil på.</strong>
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ähhm han skrev ju att han hade en ISO fil på en CD-R skiva som inte CD-ROMen kunde läsa av.

Liknande diskussioner

1. Iso?
    By hansol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 09:45
  2. Måste Jag Packa Upp iso Filen
    By Asso in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 21:14
  3. Funkar från skiva, ej från hårddisk
    By T-Bone in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 08:40
  4. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center