Använd denna tråd för frågor om hur man ansluter till EFNET och kommer till #PSXCARE, #XBINS osv.
Använd denna tråd för frågor om hur man ansluter till EFNET och kommer till #PSXCARE, #XBINS osv.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Grundläggande guide/info:
<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har aldrig använt Mirc innan.
Förstår inte hur man ska gå till väga för att hitta Superdisc 3.
Har läst den grundläggande guiden men utan resultat.
Börjar bli desperat om jag inte får igång min box snart.
Tack på förhand!
/FIERO
<small>[ 11 January 2003, 15:03: Meddelandet redigerat av: fiero ]</small>
Jag väljer i mIRC Options->Connect och ställer där in EFnet som IRC Network. Men vilket land skall man logga in i? Det verkar iofs bli random eftersom mIRC hoppar runt tills man kommer in.
Men varför går det inte att göra !list
Jag får bara "Cannot send to channel"
Help!
Det finns bara 10 typer av personer, de som förstår och de som inte förstår det binära talsystemet.
Du måste bli "voiced", innan du kan göra !list, om du läser i "topicen" för #xbins, så står det att man ska sända ett meddelande till xbins, och anledning m m för att bli "voiced".....
msg xbins !list (reason)
/kLaN
e jävlig grön på mIRC men jag har kommit in på #bins iaf men jag fattar inte hur jag ska få fram listan på ftp:er?? ska jag bara skriva in !LIST där man "kan skriva"? kommer listan upp i textfältet?
MVH Holken
Hei alle sammen!
Nå har jeg vært innom mirc fått tak i passord og bruker navn og fttp: addressen men vet fremdeles ikke hvordan man bruker det.Finnes det noen veiledning soom ligger rundt i forumet?Please hjelp!!
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av xboxfan:
<strong>Hei alle sammen!
Nå har jeg vært innom mirc fått tak i passord og bruker navn og fttp: addressen men vet fremdeles ikke hvordan man bruker det.Finnes det noen veiledning soom ligger rundt i forumet?Please hjelp!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">1. Skaffa en FTP-klient, vilken som helst duger. Exv. Total Commander från <a href="http://www.ghisler.com" target="_blank">www.ghisler.com</a>
2. Starta en ny ftp-session och ange de uppgifter du fått..
Alternativt, använd din browser som FTP-klient:
skriv följande i adressraden:
<a href="ftp://loginassword@[ip#ORdns]" target="_blank">ftp://loginassword@[ip#ORdns]</a> (exv. <a href="ftp://george:bush@whitehouse.com" target="_blank">ftp://george:bush@whitehouse.com</a>
FÅR TEXTEN Connection Timed Out.. Någon som vet en port prövat med 8080 7000 och 6668 mIRC säger att det är porten
va e adressen till EFnet?? kan bara välja "all" och "quakenet" som IRC server.... å sen "add" då....
har en fråga....vadför blev jag banned från #psxcare..
hehe gick in.var inne en stund sen BANNED..
mvh
Xbox 1.2
Aladdin Advance chip
EvolutionX
Maxtor 80 Gb 7200Rpm >hårddisk<
HOLKEN du ska skriva /msg xbins !list
Last edited by soderman; 2004-02-29 at 17:25.
Xbox 1.2
Aladdin Advance chip
EvolutionX
Maxtor 80 Gb 7200Rpm >hårddisk<
när jag vill connecta till mirc genom flashfxp trycker jag på quick connect sen skriver jag i
server or url: distribution.xbins.org
username: hussam545
password: emulation
sen connect men de står connection failed hela tiden va beror de på JÄTTETACKSAM FÖR SVAR
du måste skaffa nytt user/pass för varge inloggning (du får samma, men det gäller bara för 1 gång)
tack så mycke ska prova de nu
Hejsan
Jag försöker hitta "enigmah videomode switchdisc" och har försökt mig på Mirc för att hitta det den vägen men jag får det inte att funka och guiden funkar inte heller för mig...
Ingen här som kan vara snäll och ge mig ett login/password till en ftp som har "enigmah videomode switchdisc"?
Har letat på massa X-box hubbar på DC++ också men utan resultat....
Smartxx ?? Jag har lämnat Xboxen på chipning + hd, vad gör jag sedan ? finns det någon lätt manual ?
funkar inte att skriva detta i kanalen?...vad göra?Original inlägg av soderman
Bannad när jag kom in varför? fatta inget ingen van användare.
prova att byta användarnamn då! ställ inga dumma frågor utan skriv bara /msg xbins !list
Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!
Jag kan inte connecta till någonting jag har router (D-link 604 även om jag inte riktigt säker på att jag öpnnat rätt port men nästan 100) och jag har öppnat port 10024 och 10025 både tcp och udp men jag kan ändå inte connecta (ursäkta svengelskan) till varken server eller channel, måste man ändra inställningarna i mirc eller nåt? tacksam för snabba svar. Ahh juste min första inlägg här, det här forumet verkar trevligt
Kan inte någon länka bios till mig: m8plus eller X2_4983
För mIRC funkar inte(?). Har gjort enligt Hansis tråd.
Tack!!!
tror tyvärr inte att man får länka till det men prova att söka här
Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!
Alltså det tar ca 5 sec att hitta ett bios till boxen på google !?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Får du tag i enigma video mode, så hade det varit jättesnällt om du kunde skriva en länk på en ny tråd.Original inlägg av orrez
SuperDisk säger jag
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
ok ja e typ ny me de här.. men kan ingen bara skriva en lista me adresser som man sen kör i Ftp.. lr går de??
http://hem.passagen.se/bondra/xbox/xbox.html
Läs och lev lyckligt...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks