Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Lord of the rings : Two towers Problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Mölnlycke
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post Lord of the rings : Two towers Problem

    Hejsan, Jag hade laggt in Lord of the rings : Two towers på min XBOX. men filmerna laggade så jag tankade hem PAL patchen och patchade ison och packade upp den men då blev allt SVART VITT , finns det någon som kan hjälpa mig ?
    -= [ GRATHIX ] =-

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22

    Post

    Jag körde patchen, så vart ljudet bra, men bilden vart alldeles grönaktig.
    //yabbah

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av [YAbbA]:
    <strong>Jag körde patchen, så vart ljudet bra, men bilden vart alldeles grönaktig.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Är det inte så att det finns två patchar? En som funkar bättre än den andra.

    <a href="http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=21482" target="_blank">http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=21482</a>

    och

    <a href="http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=21415" target="_blank">http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=21415</a>
    /kLaN

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22

    Post

    Den ena funkar, den andra kan man inte patcha med. Den är helt pajjig. :&gt;
    Så du har rätt i de.
    //yabbah

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av [YAbbA]:
    <strong>Den ena funkar, den andra kan man inte patcha med. Den är helt pajjig. :&gt;
    Så du har rätt i de.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Men den som funkar att patcha med blir det knas med?
    /kLaN

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Mölnlycke
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Jag patchade med *Working* patchen. och då blev det svart vitt , Kan det inte ha nått med NTSC eller PAL shit att göra då ?
    -= [ GRATHIX ] =-

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av GraThiX:
    <strong>Jag patchade med *Working* patchen. och då blev det svart vitt , Kan det inte ha nått med NTSC eller PAL shit att göra då ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Säkert, prova med NTSC &lt;-&gt;PAL patchen...
    /kLaN

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Mölnlycke
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Någon som jag pratade med sa nått om "Pal60" vad e det ?
    -= [ GRATHIX ] =-

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av GraThiX:
    <strong>Någon som jag pratade med sa nått om "Pal60" vad e det ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gå in under settings i orginaldashboarden, och kolla inställningarna för just det, PAL60, kommer inte ihåg exakt "sökväg", men någonstans under settings, som sagt.
    /kLaN

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Exclamation

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av GraThiX:
    <strong>Någon som jag pratade med sa nått om "Pal60" vad e det ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">NTSC=60MHz
    PAL=50MHz
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    Nu jäklar annama har det släppts en patch till:

    <a href="http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=22027" target="_blank">http://www.nforce.nl/site/index.php?link=nfo_pic.php&id=22027</a>

    den ska väl lösa problemen!
    /kLaN

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Spelet fungerar klockrent, om man inte patchar och med enigmah switchen byter till ntsc.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Talking

    Jag tackar för det kojak!!!!!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Kojak rulez

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Jag får det inte att fungera med "enigma switchen" heller men det spelar inte så stor roll, spelet var ju totalt värdelöst. (jag trodde att det skulle vara ett hederligt rpg) men som hack & slash var det väl ok. Min tv har ett val som heter NTSC 4.4 och när jag väljer det på PAL spel/tv så blir färgen grön. Annars i NTSC spel så blir det svartvitt. Vad beror det på? tv:n är c:a 1 år gammal med 2st scart och video in/out på framsidan. Jag har provat bägge scart och video in/out

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Är spelet i widescreen eller i 4:3?
    Har inte testat det själv än nämligen.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Mölnlycke
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Jag fick mitt att fungera fint när jag köpte mig en RGB sladd. Då funkar båda PAL och NTSC, och min tv är ca 10 år gammal eller nått. Och så blev det finare kvalitè med RGB oxå.
    -= [ GRATHIX ] =-

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av rockabilly65:
    <strong>Jag får det inte att fungera med "enigma switchen" heller men det spelar inte så stor roll, spelet var ju totalt värdelöst. (jag trodde att det skulle vara ett hederligt rpg) men som hack & slash var det väl ok. Min tv har ett val som heter NTSC 4.4 och när jag väljer det på PAL spel/tv så blir färgen grön. Annars i NTSC spel så blir det svartvitt. Vad beror det på? tv:n är c:a 1 år gammal med 2st scart och video in/out på framsidan. Jag har provat bägge scart och video in/out </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du ska inte köra någon patch på spelet. Då är det bara att switcha om till ntsc och lira. Om du patchar så blir det grönt. Men nu ska det finnas en tredje patch som fungerar.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    det är det som är problemet. Det blir svartvitt när jag väljer ntsc med enigma (ej patchat)Jag testade att välja ntsc i tv för att se om den stöder det. I och med att det då blir grönt i mina tv program så antar jag att den går in i ntsc läge. Då borde inte tv:n vara problemet eller? men som sagt var spelet var så totalt uselt så det spelar mig ingen större roll. Kan ju vara bra att få det fixa ändå ifall det är likadant med något annat spel. Skulle en rgb-kabel hjälpa? jag har ingen förskjutning av bilden och spelet fungerar perfekt förutom att det då är svartvitt.

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Jag har patchat med den tredje patchen och filmesnuttarna funkar klockrent. Dock har jag stora ljudproblem på första moriabanan. Precis innan man gått in i grottorna. Det väsnas nå in i h*lv*te. Nån som har nått förslag eller egna erfarenheter.

Liknande diskussioner

  1. lord of the rings Two Towers
    By Soha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 23:45
  2. Two Towers problem
    By walder in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 22:15
  3. Lord of The Rings - The Two Towers
    By agoodyear in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 13:32
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •