Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox LIVE! + modchip, men i USA då?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Sverige
    Respekt
    0

Post Xbox LIVE! + modchip, men i USA då?

Hej!

Har sett att många frågar om LIVE!-funktionen kommer funka på en modifierad Xbox, och alla svar låter likadant "Man vet aldrig hur det blir...". Men hur har det gått för folk som modifierat sin Xbox i USA, där har de väl fått LIVE! nu eller? Det är väl samma uppbyggnad av LIVE!-systemet där som här, så visst borde något på detta forum veta hur det funkar.

Bara en tanke

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23

Xbox live funkar defentefit med LIVE!

<a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=21&t=23699&s=44ebcb40282ab6da84 2e5dc0ad2950cf" target="_blank">http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=21&t=23699&s=44ebcb40282ab6da84 2e5dc0ad2950cf</a>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det finns massor av sätt för microsoft att detektera "konstigheter" i en xbox och stänga ut den från LIVE. Och det finns lika många sätt för oss att går runt problemen genom att stänga av chip, se till att alla konstigheter ligger på F: vilken stängs av när man kör originalbios, ändra eprom-information, mac-adress osv.

Men för att undvika missnöjda kunder så säger vi att "man antagligen blir utslängd från xbox-live med en moddad xbox" så att alla inser att det finns problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Sverige
    Respekt
    0

Ok jag förstår, men hur har det gått för amerikanarna med en modifierad Xbox, har de fått LIVE!-funktionen att funka ihop med t.ex Evolution-X o.s.v?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23

läs min länk.

ja dom flesta har fått det att funka. ett STORT misstag man kan göra ar tt köra livfunktionen från spel du lagt på hårdisken, då blir din box bannad.

lösning fin i min länk

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  2. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  3. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  4. Inlägg: 1