Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg

    Var hemma hos en polare och installerade ett nätverkskort i hans dator med WinXP, för att han skulle kunna kopiera över spel m.m. till boxen.
    Han har även en telia ADSL-anslutning genom ett D-link USB-modem med servertilldelad IP. Installationen av nätverkskortet gick bra, satte ip 192.168.0.10 på datorns kort och lät 192.168.0.3 vara kvar på boxen. Subnetmask 255.255.255.0 och default gateway 192.168.0.2 på båda. Kopplade ihop de båda med en korsad kabel och fick en bra överföringshastighet från boxen till PC´n....10000-12000 k/s. Sen började problemen.
    Ikonen för modemet i aktivitetsfältet, 2 st gröna pilar, 1 i varje riktning, var röda.......kollade nätverksplatser och hans modem var borta.....återställde det från nåt alternativ under program och fick tillbaka modemet, puhh..., men då försvann det nya nätverkskortet, det gick inte att få tillbaka, gjorde "sök ny maskinvara", men det fanns inga nya delar enlight XP, bara att plocka ut kortet, starta om, stoppa i det igen och starta upp datorn......jodå, ny maskinvara funnen, ett 10/100-kort.......men inget modem längre.......avinstallerade den programvara som fanns kvar till modemet, startade om och installerade sen en ny nätverksanslutning mot internet (ADSL-Modemet) och allt fungerade, det nya nätverkskortet kvar, och modemet installerat med gröna pilar i aktivitetsfältet........men internet funkar inte........kollade aktiviteten i kontrollpanelen för modemet som säger att det både sänds och tas emot data, men det fungerar inte varken med http eller ftp. Eftersom Telia håller på att strula med nergradering av upstream-hastighet lite varstans så trodde jag att det var de som strulade...kunde till o med pinga deras gateway, 211.XXX -nånting som jag fick reda på av att köra ipconfig i cmd-prompt, så ut från lägenheten kom jag i alla fall med modemet.......körde hem vid 3 i natt efter att jag sagt till honom att han fick ringa supporten imorgon (idag) och fråga vad de höll på med, men kom inte mer än hem förren att han ringde mig........när han stänger boxen så funkar internet, men så fort han startar den igen så blockeras det........någon vänlig själ som kan förklara vad som är felkonfigurerat?

    Jag ber om ursäkt för att det blev en lång och kanske rörig fråga, men det är för att jag vet själv att den minsta detalj kan vara avgörande för resultatet....

    Tackar på förhand
    Game_Freak_Se
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    prova sätt xboxens & pcns static IP på "NO", jag vet att det är strul med USB modem. Jag själv bytade till ett vanligt & har ett ASUS A7N8X moderkort med två RJ-45 uttag, på det ena har jag kopplat modemet & på det andra xboxen. Hemma har jag en fast IP nr ut mot nätet genom så jag bara fortsatte på dom IP nr & jag surfar & ungarna spelar spel samtidigt.

    <small>[ 17 February 2003, 09:04: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Ok, tackar, ska prova detta.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Ok ni kanske inte kan det jag frågade om??
    By XboxIsotoolaren in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 09:48
  3. Nej... det här blev inte bra...
    By asmodean in forum Ris & Ros
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-04-18, 20:17
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •