Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: XBOX Live med moddad?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Exclamation XBOX Live med moddad?

    Undras om det kommer funka. lite info:

    <a href="http://news.com.com/2100-1040-956785.html?tag=fd_top" target="_blank">http://news.com.com/2100-1040-956785.html?tag=fd_top</a>

    Microsoft may backtrack on an earlier pledge not to use its Xbox Live online gaming service to crack down on "mod chips"--chips that modify the Xbox console so it can run copied game discs and unlicensed software.
    The 14-page user agreement and privacy notice included with the first Xbox Live kits sent to beta testers specifies that Microsoft reserves the right to revoke Xbox Live privileges for anyone with a hacked Xbox and to scan consoles on the network to enforce its rights.

    and

    Yet language in the initial Xbox Live user agreement appears to allow Microsoft to do exactly that. It states: "Xbox Live may only be accessed with an unmodified, except for Microsoft authorized repairs and upgrades, Xbox video game console. Any attempt to disassemble, decompile, create derivative works of, reverse engineer, modify, further sublicense, distribute or use for other purposes either the hardware or software of this system is strictly prohibited."

    <small>[ 08 September 2002, 00:39: Meddelandet redigerat av: agoodyear ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Problemet är att Europa består av en massa olika länder med olika lagar, t.ex. sveriges PUL som förbjuder att man sprider personuppgifter via nätet osv.

    Jag kommer lägga in filer/katalognamn där mitt eget namn och personnummer används som filnamn - som stöldskydd.

    Om Microsoft scannar av katalogerna och därmed överför informationen via internet så kommer jag göra en polisanmälan. Jag uppmanar alla andra att göra detsamma...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>
    Om Microsoft scannar av katalogerna och därmed överför informationen via internet så kommer jag göra en polisanmälan. Jag uppmanar alla andra att göra detsamma...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Smart, men hur skall du kunna veta att MS har scannat din HD?

    Skulle det igentligen inte räcka med att jämföra en checksum på bios:et för att få reda på om det är modifierat eller inte, och därmed blockera åtkomsten till Live tjänsten?

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jo, men skulle det i så fall inte vara bättre att även kontrollera diverse andra saker, bl.a. storleken på F-partitionen på hårddisken?

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    80
    Respekt
    23

    Post

    jo,
    fast man måste ju inte ha en ny hårddisk för att kunna spela importerade och brännda spel samt spel från hårddisken... (därav är F lika stor)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> &gt;&gt; It has been confirmed that Xbox Live will only be supported in Noth America in the beginning. But our sources tell us that the only way they will know that you are in North America will be the Method of Payment (credit card info) which will tell them where you registered from.

    So what you need :
    Modded xbox (play import Xbox live Disk)
    Registration with CC from the states

    It's unknown if MS will really try to detect modchips with xbox live , but so far xbox live betatesters have reported that modchips aren't detected on xbox live.
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Gorgar: vilken källa fick du det där ifrån?

    Tror ni inte xboxlivespel kommer skyddas på samma sätt som pcspel med serienummer?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    stod på xbox scene's hemsida... förmodligen så kommer spel att vara skyddade med cdkeys eller andra kopieringsskydd, och förmodligen så kommer de antingen att knäckas eller så kommer de att kunna spelas via andra kanaler.

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Xbox live med moddad box? [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 09:21
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •