Finns det något sätt att använda subtitles i divx-filmer i xboxmediaplayer? Jag kör xbmp och filmer från xboxens hårddisk.
Finns det något sätt att använda subtitles i divx-filmer i xboxmediaplayer? Jag kör xbmp och filmer från xboxens hårddisk.
yes, fast det går bara med .srt filer
du döper helt enkelt om srt filerna så att dom har exakt samma namn som divx filmen har
//[Second]
Som jag kan förstå så går det att spela upp .sub-filer med hjälp av Relax v.0.40-servern. Den ska "översätta" ( ) .sub-filen till .srt i realtid. Jag har då inte fått det att funka!?!?
Någon annan som lyckats?
Jag kör så klart mina filmer från min PC:s HD.
/Stefan
så det e bara att lägga srt filen i samma katalog som filen o köra igång filme eller måste man loada srt filen på nåt sätt??
bara starta filmen.. texten skall dyka upp automatiskt. d.v.s. om du har döpt srt filen till samma namn som filmen.
b cool..
Jag får inte textningen att fungera. Jag har texten i samma dir som filmen. Jag har samma namn på filmen som på texten. Relax v 0.40-progget säger att den har konerterat min .sub-fil och streamar den till boxen men jag får inte fram nån text !?!?! Vad gör jag för fel?
/Stefan
Stefan, kanske är det så lätt som att du har glömt att gå in i settings i mediaplayer och markerat att du ska visa subtitles?
----
Amen VAD !?
THREEP: Jag skulle inte tro det. Kolla på datumet på den tråden du svarade på..
"15 September" då fanns inte det under settings. Men han har nog löst sitt problem nu.
Bookmarks