Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: EvoX fråga med anledning av utmatning av DVDn

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Question EvoX fråga med anledning av utmatning av DVDn

Har installerat superdisc allt funkar kanon, men om man kör "eject" så bootas xboxen eller rättare sagt så kommer dialogen "your xbox need service...blabla.." men om jag sätter på igen så funkar den fint. Jag vill ju kunna sätta in spel utan att starta om...
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

gjazz Guest

vad menar du? får du upp felmedelandet när du startar din box med ejectknappen? det kan bero på att HD'n är olåst. nyaste X2 biosen så funkar det att boota med ejectknappen...i alla fall för mig.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Har senaste xecuter2 bios (4976.2). Jag menar att om jag kör något program typ spel och ejectar så dyker bilden "your xbox requires service..." upp. Inte när jag startar om utan när jag ska byta CD/DVD...

Hur låser jag HDn förresten??

<small>[ 13 April 2003, 22:59: Meddelandet redigerat av: Silver ]</small>
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Du vet om att låsning av hårdisken är ganska olagligt att blanda sig med sånna program. så jag vet inte om jag "får" lov att nämna det här för admins.

PS. bäst att vara lite försiktig med sånna saker.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Paul:
    <strong>Du vet om att låsning av hårdisken är ganska olagligt att blanda sig med sånna program. så jag vet inte om jag "får" lov att nämna det här för admins.

PS. bäst att vara lite försiktig med sånna saker.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad pratar du om egentligen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    23

Det enda som är olagligt är att kopiera spel. Att modda din xbox och byta hårdisk mm i den är inte olagligt. Det är ju din xbox så du får väl göra vad f-n du vill med den utom att kopiera copyright skyddade spel som du inte äger. Om du äger orginalet är det inte olagligt att lägga in det på hårddisken då det räknas som en helt laglig backup kopia. Att låsa hårdisken är inte heller nått brott vad jag kan se. Programet du behöver för att låsa hårddisken finns med på Superdiscen (minns inte vad det hette, sitter på jobbet just nu)

<small>[ 14 April 2003, 11:18: Meddelandet redigerat av: SEALen ]</small>
    Kryssbox, X2PRO, Advanced Scart

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Tidaholm
    Respekt
    0

Programmet heter config magic

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Hmm, jo men om jag låser HDn kan jag lägga på grejer på den då?
    ****YGIDORP******

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Du låser HDn för att kunna spela LIVE me orginal MSdash & ext bios avstängd
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37
  2. fråga angående EvoX D6 256kb bios
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 15:28
  3. Boxen, chippen EVOx..hilfe...
    By lazer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 20:24
  4. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  5. Dvd'n reg-fri??