Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur uppdaterar man Superdisc

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    87
    Respekt
    22

    Question Hur uppdaterar man Superdisc

    Så har man äntligen fått tag på superdisc_3.5.1.

    Hur gör man enklast för att uppdatera från 3.4 till 3.5.1
    Vill gärna behålla alla "gamla" inställningar.

    Vad är största nyheten i superdisc_3.5.1?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag vet ingenting om superdiscar som slutar på "x.x.1", den som gjort den superdiscen får svara på den frågan. Senaste jag har koll på är 3.5.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    87
    Respekt
    22

    Post

    Okej Hansi, uppfattat...

    Ska försöka få tag på 3.5 istället.
    Hur gör man enklast för att uppdatera från 3.4 till 3.5?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Backen:
    <strong>Så har man äntligen fått tag på superdisc_3.5.1.

    Hur gör man enklast för att uppdatera från 3.4 till 3.5.1
    Vill gärna behålla alla "gamla" inställningar.

    Vad är största nyheten i superdisc_3.5.1?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag kan tipsa dig om 2 sätt.

    Metod 1:
    Packa upp iso filen från superdisken på datorn, skicka över de nya programmen med de inställnignarna du vill ha.

    Metod 2:
    Gör bakup på dina inställningar, välj sedan smal eller large disk från superdisken. lägg sedan tillbaka de inställningarna som du vill ha.

    Skillnad är nyare program, xboxmediaspelaren (xbmp) updateras ju nästan dagligen. Men även de andra programen har ju kommit i nyare versioner.

    Jag antar att du inte har gjort ändringar i så många program, vilket innebär att det är inte mycket du behöver ändra vid uppdateringen.

    <small>[ 18 April 2003, 12:38: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Exakt. Det är bara att anteckna de ändringar man gjort efter tidigare installation, köra install eto-x (large eller small) och göra samma ändringar igen.

    Ändra i filerna, försök inte använda äldre evox.ini, config.xml osv då det kan ha ändrats en hel del i dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Så man kan alltså lugnt behålla alla filmer och spel som man har lagt in på hårddisken utan att de försvinner om man installerar en nyare version av superdisc, det är bara de olika inställningarna för programmen som kan försvinna/ändras?

    // xyzzy

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    ja, så länge du inte formaterar partionen. Det är bara de inställningar i programmen som du måste editera tillbaks.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Det går alltså bra att instellara utan att formatera?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  3. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  4. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 00:55
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •