Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Knasigt med ps2.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post Knasigt med ps2.

    Hej Min ps2 börjar strula. Jag fick ett origachip inmonterat av er som bara kan köra ps2 orginal och brända. Nu börjar ps2:n låsa sig ibland när man kör så att det står "could not read disc" efter ett tag spelande. Kan det vara så att det är lasern som e fel eller att det är chippet?
    Kostar det något om jag lämnar in det och kollar ifall det är lasern eller chippet?
    Den hackade aldrig sig innan så det kanske tyder på att det är chippet.

    Glömde nämna att det är en Ps2 Scph-15000 Jap.

    [This message has been edited by chenpong (edited 24 March 2002).]

    [This message has been edited by chenpong (edited 24 March 2002).]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    "Could not read disc" låter som laserproblem.

    Oftast beror sådana problem på att man börjar använda sin PS2 mer intensivt efter chipmontering, och står den på ett olämpligt ställe så blåser fläkten in en massa damm på laserlinsen.

    Se http://www.psxcare.com/damm-i-ps2.asp

    Du får lämna in din PS2 så skall vi kolla vad problemen beror på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    jag har ett liknande problem med min ps2:a, när man kollar in dvd filmer så börjar vissa av dom hacka och en del slutar att fungera "could not read disc". Men det är alltid på ett visst ställe i filmerna... t.ex så har jag crouching tiger på dvd och den funkar ända tills tre pers ska döda jade räven för första gången (jävligt cool fight föresten).
    Det konstiga e att den funkar klockrent ända tills just det stället och då slutar den funka helt... tänkte om själva ps2:an har svårt att läsa vissa dvd filmer eller den kanske inte klarar av lager byten, eller nåt... men det är inte alls många filmer som detta händer med. Dom jag kan kommma på är chruching och taxi 2 som detta har hänt... beror det oxå på det där med dammet eller är det bara min ps2:a som e cp???

    jag har en v3...

    ------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du kanske har damm som gör att lasersläden hakar upp sig på vissa ställen, men det är bara en långsökt gissning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    ohh... glömde fråga en sak... om man lämnar in sin ps2:a för messiah modifiering, bjuder ni på en rengöring av den då?

    ------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det beror på hur den ser ut, måste vi ägna tid åt att putsa och kalibrera lasern så tar vi betalt för det. Annars tror jag teknikerna brukar blåsa rent när dom tycker det behövs, det går iaf åt en j-a massa burkar rengöringsgas :-)

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post

    Kan ni fixa så att mitt origachip går att spela ps1 spel som origachip ska klara av?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har fortfarande inte fått något bra svar på varför det är problem att få PS1 spel att fungera, vi väntar på att få tillbaka ett par scph-10000 vi skickade till Origa för ett tag sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  2. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  3. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •