När man fyllt sin 120 gigare kommer ett stort I-lands problem... man måste ju hålla in nerknappen jättelänge för att komma till sista spelet... hur gör man för att kategorisera spelen, typ: bilspel, action etc?
När man fyllt sin 120 gigare kommer ett stort I-lands problem... man måste ju hålla in nerknappen jättelänge för att komma till sista spelet... hur gör man för att kategorisera spelen, typ: bilspel, action etc?
Peace by superrior firepower
Två sätt...
1: Lägg spelen i underkataloger f:\games\bilspel. f:\games\plattform och lägg in autoadditem-rader i evox.ini för varje underkatalog.
2: Gör en manuell struktur där du matar in varje enskilt spel i evox.ini (så skulle inte jag göra...)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
1: Lägg spelen i underkataloger f:\games\bilspel. f:\games\plattform och lägg in autoadditem-rader i evox.ini för varje underkatalog.
Gör man ovan så blir det väl ingen skillnad då kommer ju fortfarande spelen listas som förut eller...
Det du msåte göra är att lägga in ett par nya menyer tex enligt nedan
Section "Bil Spel"
{
# Item "Invaders","f:\games\invaders\default.xbe"
Line "- Auto Items -",2
SortStart
AutoAddItem "f:\games\bilspel"
AutoAddItem "e:\games\bilspel"
SortEnd
# SortAll
}
Sen kan du lägga in nästa
Section "Action Spel"
{
# Item "Invaders","f:\games\invaders\default.xbe"
Line "- Auto Items -",2
SortStart
AutoAddItem "f:\games\actionspel"
AutoAddItem "e:\games\actionspel"
SortEnd
# SortAll
}
ändrade lite inställningar i evox.ini och allting verkar ha skitit sig... när jag försöker starta boxen blir X-et blått så matrix chippet e på... fast den bara startar om automatiskt innan den kommer in i evolutionx.. det enda jag ändrade på i ini filen var att jag la till
Section "Rally"
{
AutoAddItem "f:\games\bil"
AutoAddItem "e:\games\bil"
SortEnd
# SortAll
}
Section "action"
{
AutoAddItem "f:\games\action"
SortEnd
# SortAll
}
Section "adventure"
{
när jag försöker köra min gamla evolutionx skiva så blir det ingen skillnad.. xboxen bara startar om... nån som vet vaaarför?? please!!
Peace by superrior firepower
Verkar ju märkligt om detta ska påverka att boxen inte startar men du kan ju testa lägga in sektionerna exakt som jag postade dem bla så har du inte skrivit in
Line "- Auto Items -",2
och
SortStart
tycker inte att det borde störa på ngt vis men ändra i vilket fall testa skriva in dina nya sektioner exakt likadant som dina befintliga...
Och eftersom din gamla evox cd inte funkar då verkar det vara något allvarligare då den inte bryr sig om din evox.ini (som ligger på HDn)
Bookmarks