En polare har varit i Thailand och fixat spel till min xbox. Nu visar det sig att min TV inte fixar NTSC spel. Går det att fixa på något sätt eller måste jag köpa ny TV för att kunna spela spelen??? Boxen är flashad med ecuter2 bios.
En polare har varit i Thailand och fixat spel till min xbox. Nu visar det sig att min TV inte fixar NTSC spel. Går det att fixa på något sätt eller måste jag köpa ny TV för att kunna spela spelen??? Boxen är flashad med ecuter2 bios.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av NiWi:
<strong>En polare har varit i Thailand och fixat spel till min xbox. Nu visar det sig att min TV inte fixar NTSC spel. Går det att fixa på något sätt eller måste jag köpa ny TV för att kunna spela spelen??? Boxen är flashad med ecuter2 bios.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Enigmah Video Mode Select CD is a tool that converts any NTSC box into a full PAL
box with full color output. It also works on JAP machines and PAL machines.
Enigmah PAL/NTSC Selector CD is able to switch between PAL & NTSC and it can reset the DVD region code! The DVD dongle is still required!
sök hos megagames & xboxutils
<small>[ 16 December 2002, 13:57: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Är det någon som kan ge en fullständig beskrivning för vad det är som gäller kring detta?
Såvitt jag förstår så är inte enigmah selectorn ett helt säkert kort. Jag har hört att TV-n får fel uppdateringsfrekvens eller tappar bort färgen på vissa apparater. Har hört att RGB är oberoende av PAL/NTSC men att tvns scartingång då måste stöda RGB. Hur vet man om scartingången stöder RGB?
Vissa pratar även om PAL/NTSC konvertrar för 300kr, men de fungerar bara i vissa lägen. Vissa PAL/NTSC konvertrar kostar upp mot 10000.
Kan någon med kunskap sätta ihop en liten tutorial - "Hur du får NTSC att fungera beroende på utrustning"
Vore jättetrevligt
![]()
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av kikkboxxer:
<strong>Är det någon som kan ge en fullständig beskrivning för vad det är som gäller kring detta?
Såvitt jag förstår så är inte enigmah selectorn ett helt säkert kort. Jag har hört att TV-n får fel uppdateringsfrekvens eller tappar bort färgen på vissa apparater. Har hört att RGB är oberoende av PAL/NTSC men att tvns scartingång då måste stöda RGB. Hur vet man om scartingången stöder RGB?
Vissa pratar även om PAL/NTSC konvertrar för 300kr, men de fungerar bara i vissa lägen. Vissa PAL/NTSC konvertrar kostar upp mot 10000.
Kan någon med kunskap sätta ihop en liten tutorial - "Hur du får NTSC att fungera beroende på utrustning"
Vore jättetrevligt
</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000003" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000003</a>
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks