Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Fakta sökes

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question Fakta sökes

    Tjena forumet,

    Jag är medveten om att alla mina frågor redan finns besvarade här o där i detta forum, men det är lite körit o sammanställa allt när man inte har benkoll.


    För att gå rak på sak, ja ska chippa om min ps2'a (v5), och jag vill givetvis göra det så billigt som möjligt, och byta skiva och grejjer stör mig inte, så länge det inte sliter på ps2'an.


    Som jag förstått det är det R-mod, och neo 2.2pro som gäller för v5, right ?

    R-MOD finns som färdiglödd version... är det nån skillnad i prestanda eller funktionalitet mot den versionen som INTE är färdiglödd ? Har hört elaka rykten om att den skulle vara sämre på nåt vis ;/

    Som jag förstått det ligger de flesta ps2-spelen på dvd, så om man inte
    kommer köra vad psxcare kallar 1:1 kopior (Snattade från internet och därmed troligtvis mer än 70 min data), hur funkar det då ?

    Läste nåt om att R-mod spökade med sånna skivor, vad har ni för erfarenhet där ute ? Är det nåt problem som alla andra typer av chip också har, och om inte... i så fall vilka ?

    Tack på förhand

    jB

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    R-modd = ingen lödning alls.

    80-minutersskivor fungerar inte enligt de som provat. Skall man spela sådana spel skall det hjälpa att montera NEO 2.2 samtidigt.

    Monterar man Messiah startar allt man stoppar i utan gnäll...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    Jo messiah låter ju mer och mer som det enda valet men 1500 spänn+ 1000 i installation låter löjligt med tanke på att jag köpte enheten för 2600.

    ------------------
    BANNED

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Ja när kommer chippen sjunka i pris? Att betala lika mycket för chppet som PS2an kostar låter väldigt dyrt.....

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    bullit: var köpte du enheten för 2600 eller var det en begagnad?


    hansi: funkar r-mod bra med thai-dvd spel?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Spel på pirattillverkade dvd-skivor borde fungera lika bra som dvd-r. Vi har inga sådana att testa med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Hansi: Men neo 2.2 utan r-modd... klarar det 80 mins skivor ?

    Om ja, finns det några brister med att ha bara neo 2.2 utan rmodd ?

    Vad kostar hela klabbet om man ska ha r-modd, action replay och neo2.2 för en ps2'a V5 ?

    Tack på förhand

    // jB

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    NEO 2.2 och 80-minutersskivor bör ju fungera, men det kan ju finnas undantag. Det får ni användare som testat berätta om hur det går för er.

    Det är ju mycket som kan gå fel eftersom:

    80-minutersskivor är ju inte direkt någon ursprunglig standard.
    Alla brännare kanske inte gillar att bränna 80-minuter?
    Alla CD-läsare kanske inte är helt överens med 80-minutersskivor.
    Det finns inga PS2 originalspel på CD som kräver 80 minuter (eller?) så de spel som kräver sådana skivor är "rippade" från DVD och har antagligen laddats upp och ner från nätet några gånger :-)

    Bara NEO 2.2 på V5 utan R-mod = ingen EA-swap = Går inte spela dvd-r och vissa spel måste patchas.

    R-MOD + montering = 750:-
    NEO 2.2 + fri montering = 250:-
    AR2 = 500:-


    Totalt 1.500:-


    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Tack hansi, tydligare än så kan det inte bli.

    Har ni alla sånna grejjer i lager, och vågar du dig på en gissning på installationstid om man kommer in med en ps2'a (v5) i dagarna ?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har det ganska så lugnt just nu då vi väntar på nästa Messiahleverans. Vi har tom gett extrajobbarna ledigt till efter påskhelgen. Dom behöver några dagar att vila upp sig på :-)


    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Det finns inga PS2 originalspel på CD som kräver 80 minuter (eller?) så de spel som kräver sådana skivor är "rippade" från DVD och har antagligen laddats upp och ner från nätet några gånger :-)
    </font>
    Eh nu snackar du nog i nattmössan. Jag har inte sett många spel som rymms på en 70-minuters skiva och eftersom dvd brännare är så jävla dyrt så lägger man allt på 80 minuters för att få med så mycket som möjligt. Kollas inte saker upp innan det säljs? Tänkte presic köpa r-moden men nu kan man ju glömma det.


    ------------------
    BANNED

Liknande diskussioner

  1. Sökes låst xbox orginal hdd
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 22:56
  2. Programerare sökes,,,
    By Dashcom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 03:14
  3. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20
  4. lödare sökes
    By calle81 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 00:15
  5. Lösa Xbox komponenter sökes !
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •